Fórum - Téma


Výmena palivového filtra na 1.8 D Mivec 4WD 110kW


Fórum ASX / RVR Výmena palivového filtra na 1.8 D Mivec 4WD 110kW

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mitsubishi ASX / RVR  |  Naše vozidla



2017-06-13 15:20:24

Tak som sa s obavami odhodľal k výmene palivového filtra. Ako som čital na nete výmena vraj mala byt zložitá hlavne pre zlý prístup, (to ma upozornil aj technik od , no po včerajšej skusenosti zvladne výmenu každý šikovnejší "majster" v pohode do 1 hodiny. pozn. mne 40 minut (na prvý krát) a to som aj fotil a hrajkal sa.

kedže nie som mechanik, pre istotu som si overoval niektoré info u mechanikov od filter stačí dotiahnúť rukou podobne ako u oil. neoveril som vsak, či odpojením konektorov "nezblbne" RJ (ako u mojej výmeny radia-prekvapko od SRS) a tak som radšej odpojil bateriu(stačí uzemňovací konektor) aj za stratu info o trip A,B km.

Dobré je si pripraviť-vlastniť náležité náradie s ktorým to ide úplne hladko.

klúče:

vydlicová 10 na odpojenie baterie

rúrkova 10 cca 10cm dlhá + račňa na odpojenie vzduch.filtra,

rúrková 12 cca 10cm dlhá+ račňa na odpojenie palivového filtra,

úzke kliešte na stlačenie poistiek konektorov a nasledne odpojenie (pozor-jemne!!),

stredne veľký skrutkovač na odistenie jedného úchytu na filtri,

orechy (nie konzumné) na uchytenie spomínaných rúrkových klúčov,

sťahovák na oil filter na povolenie filtra (mne to išlo aj rukou)

francúzsky klúč na odtiahnutie-dotiahnutie hmm ako to nazvať? plastová zátka s otkalovákom a snímačom vody. treba pracovať s max.citom. je to plast!

môj postup vidiet aj z foto:

1.odpojenie baterie (možno nie je nutné)

2.odpojenie prívodu vzduchu do filtra a konektora obr.1

3.odskrutkovanie upevňovacej skrutky filtra vzduchu obr.2

4.filter nieje nutné odpajať od flexy hadice. len som hoo nadvihol a ohol na ľavú stranu a položil na kryt motora. drží tam a nezavadzia.

5.odpojil som konektory na filtri (išli z tuha) a následne palivové hadičky. obr.3

Tie som pomaličky za stisknutia poistnej svorky vyťahoval otáčajúc vpravo-vľavo okolo osi potrubia(nie do strán!!) tak, aby nedošlo k uniku nafty do motor.priestoru. mne sa to podarilo a nekvaplo nič. fakt to treba robiť s citom, inak to pri nečakanom vyskočení vytečie.

Tie som nadvyhol a vopchal-zachytil prepletením o "niečo" v priestore motora aby nezavadzali.

6.až teraz som povolil skrutky filtra. obr.4. Sú 3 (mne jedna chybala popis nižšie) na 12 klúč a nasledne ho opatrne vybral aby nevytiekla nafta, ktorá sa v ňom nachadzala.obr.5

7.vylial som viac menej naftu z filtra, uchytil ho do zveráka trubičkami hore obr.6 a povolil fr.klúčom tú plastovú "zátku" s konektorom a nasledne sťahovákom filter. ups a už to tieklo-nafta. nie veľa.

8.všetko som vyutieral a pripravil na montáž.obr.7

9.najprv som namontoval filter a potom tu "zátku" so snímačom.gumové tesnienia som pred montážou ponatieral prstom namočeným v nafte. všetko som rukou fest dotiahol a uchytil opäť filter do zveráka a jemne, ozaj cemne dotiahol sťahovakom a "zátku" fr.klúčom.

PALIVOVÝ FILTER SOM NEZALIEVAL

montáž do auta:

obrátený postup. ako som sa hore zmienil, mne tam chýbala jedna matka, čo drží filter. asi sa mechanikom od , ktorí nemali rúrkovú 12-tku nechcelo pre "zlý" pristup tam tú matku dávať. druhá možnosť je, že proste sa povolila a vypadla. Oni tie matky totiž nemali v mojom prípade žiadne zaistenie a tak som to riešil samozaisťovacími matkami, ktoré som zľahka doskrutkoval na tie pôvodne. obr.8

po skompletizovaní som na radu kolegu pilottt-a (ešte raz vďaka) prepol klúč do polohy rozsvietenia kontoliek a čakal, kým palivové čerpadlo z nádrže nevyplo. toto som zopakoval 10x a vždy som čakal na vypnutie čerpadla. Preto trpezlivosť páni.Auto chytilo na prvý krát bez jediného cuknutia-vynechania.

toť vsio. veľa šťastia. snáď postup niekomu pomôže.

ps: samozrejme prebehla po ujdení par km kontrola na tesnosť. ale to je snáď samozrejmosť.

2017-06-15 09:13:03

To je návod , klobúk dolu super.


Odpovědět