Fórum - Téma


Systém pohonu


Fórum Outlander II Systém pohonu

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mitsubishi Outlander II  |  Naše vozidla



2017-06-07 16:35:26

Zdravím.

Protože v některých příručkách doporučují zvolit různé druhy pohonu při určitých stavech vozovky chci se zeptat na vaše zkušenosti.

V létě volíte na suché vozovce systém pohonu 2WD, nebo preferujete 4WD Auto (okresky, město). Mně osobně připadá, že auto se líp chová i za sucha zvláště v zatáčkách při zapnutém 4WD Auto (nereaguje až při prokluzu kol jako Haldex). Dálnice stačí myslím 2WD. Máte někdo vypozorovaný rozdíl spotřeb 2WD/4WD Auto? Případně myslíte, že při zapnutém 4WD Auto napořád dohází k nadměrnému opotřebení hnacího mechanizmu (kardan se myslím točí pořád i při 2 WD)

V jakých situacích zapínáte Lock 4WD?

2017-06-07 17:57:34

Jezdím za sucha po silnicích na 2WD, na nezpevněných cestách přepínám na 4WD, za mokra a v zimě jezdím stále na 4WD. (neplatí to absolutně, někdy zapomenu a valím stále na 4WD i na suche asfaltce).

LOCK používám na blátě a nejvíc na sněhu (v pomalých rychlostech), když potřebuju odněkud nebo někam vyjet, nebo mít kontrolu, že zabírají všechna 4 kola.

Osobně žádný rozdíl ve spotřebě mezi 2WD/4WD nepozoruji, asi se to nedá nijak exaktně změřit,a v zimě to stejně bude žrát víc.

2017-06-07 21:03:35

Ja mam najazdenych este len par tisic km, ale na 2WD asi prestanem. Proste mi to pripada byt take osekane, akoby auto na to ani nebolo stavane. Akceleracia taha volantom, prudke zosliapnutie plynu spusti trakcnu kontrolu a auto lieta zo strany na stranu. V zakrutach je to brutalne nedotacave.

Jazdil som roky na Haldexe a tam som proste vzdy vedel, ze mam zadok k dispozicii. na druhej strane bolo to pripinanie zadku citit, nech si hovori kto chce co chce. Ale mne to vobec nevadilo. S tymto 2WD som OK na tempomate na dialnici, ale inde ma to stale taha prepinat na stvorkolku, asi pre lepsi pocit a viem, ze keby nejaka kriticka situacia, tak mam k dispozicii pohon na vsetky kolesa.

Lock som parkrat vyskusal v blate a je to rozdiel, ale musim povedat ze oproti haldexu tam citit, ze sa to nevie tocit doslova okolo predneho kolesa, kedze predok je stale zapojeny na nejakych 30-40% a taha dopredu.

Dost ma ale zaujalo, ze v terene citim preklz odlahceneho kolesa a system chvilu potrebuje, kym si najde na ktorom kolese ma trakciu.

Odjazdim este par nadrzi bud na 2WD alebo na automatike a uvidim ci sa to nejako vyrazne prejavuje na nadrzi. Za mna je to len o spotrebe, inac by tam bolo 4WD zapojene stale.

2017-06-07 21:20:36

Ještě jeden postřeh: Když jsem auto kupoval, ptal jsem se předchozího majitele na jaky režim jezdil on. Odpověděl, že stále na 4WD a přepínání neřešil. Proto jsem si čtyřkolku kupoval, dodal.

2017-07-13 10:21:58

Osobne som vošiel do 15 cm snehu, zadnými kolesami 50 cm od cesty a už som ani bez lopatky nevyšiel. Takže pohon na prd. Ľutujem že som ho niekedy od nova kúpil. Teraz mi stojí 3 roky v garáži s pokazenou 6 a hrká. Kúpil som si Audi 80, 1,9 TDI a jazdím. Ten tam stojí. Len ma serie že ma stál cez milíón.


Odpovědět