Fórum - Téma


Regenerece DpF


Fórum ASX / RVR Regenerece DpF

Informace o modelu: Mitsubishi ASX / RVR


1  2  3  4  5 ......... 45

2010-11-24 06:43:23

Ahojte, od doby co přesně sleduju četnost regenerací DpF jsem zjistil, že by se podle toho daly seřizovat hodinky. Regenerace nastane vždy přesně po ujetí 430km bez závislosti na stylu jízdy. Vždy po započetí regenerace ihnen nuluji počítadlo v PC. Jak jste na tom s četností regenerací Vy?

2010-11-24 10:25:59

Regenerácia sa môže spustiť 3 spôsobmi :

diferenčným snímačom tlaku DPF - myslím, že asi najčastejšie

vypočítaným teoretickým množstvom sadzí - zo spotreby - málo pravdepodobné ak vychádza z PC , pravdepodobnejšie ak by bral údaj z nádrže

max. naprogramovaný počet km vraj cca 600 - 650 - asi nereálne ibaže by niekto vydržal ísť po dialnici cca 100 na 5 q, celú nádrž.

Ak by mal niekto chuť si to zistiť, môže si to odmerať - napojením merania na snímač tlaku, ktorý je umiestnený pri palivovom filtri.

Ak sa Ti vymetanie sadzí spúšťa vždy pri rovnakých kilometroch - znamená to že si vyrovnaná kľudná osobnosť / alebo Ťa nevytáčajú doma alebo v práci/ a aj jazdíš ustáleným štýlom - To neznamená pomaly alebo rýchlo, ale viacmenej rovnako zrýchľuješ a používaš rovnaký rozsah prevádzkových otáčok.

Na to,že ten interval je kratší má podľa mňa hlavný vplyv : podiel jázd so studeným motorom a podiel mestských jázd - okolo 50 % ? Toľko moje dohady.

Mne sa vypaľovanie púšťa v rozsahu 510 - 570 km merané podľa Tvojho návodu. A kratšie je to, ked mám viac mesta alebo vyššiu spotrebu. Najazdené 5 kkm

2010-11-25 22:05:03

tryskáč - je to sice pěkné co píšeš, ale trošku mimo: http://www.mitsubishiclub...iltr-pevnych-castic-89347. Výhoda je u rozmě čipovaných aut....kde se zvedá teplota spali a pokud se rozumě využívá zvýšený výkon na dálnici, šetří se aditivum a vypaluje se DPF lépe. Vím co píšu.....mám najeto 110 tis......výdrž DPF u mne bude okolo 140 - 160 tis.. Nebudu jej odstraňavat pokud nebude svítit kontrolka.

Jsou dva druhy DPF jeden první generace je cca do 80 tis. druhá generace je u ASX a Outlíků 120 tis.

Při servisu na 120 tis. vám budou měnit i aditiva cca 9500 Kč mám dojem bez DPH. Mě se podařilo v zimě rozbít kryt sáčku DPF při najetých 85 tis. V servisu koukali na to že jsem ho mněl z 1/2 plný, prý to není možné....ale bylo.

Pro zajmavost tady se dovíte víc, článek je odtud....http://www.bitpower.cz/index.php?module=clanky.

2010-11-26 06:40:53

Ahoj Jardo! Články jsou moc zajímavé, je jasné že problém s tím zázrakem jsou napříč všemi značkami a spousta lidí to řeší odstraněním. Moc rád bych ale viděl jak se auto chová na stanici STK při měření emisí bez filtru DpF. Firmy co to dělají sice tvrdí, že auto bez problémů projde i bez filtru, tomu ale moc nevěřím a osobní zkušenosti lidí co to odstranění provedli jsem zatím nikde nečetl. Jsem rád že Mitsu má rozum a u ASX je předepsaná výměna oleje po 15tis, kdy už bude i tak dost kontaminovaný naftou. Longlife oleje mají asi u ropáků odzvoněno, stejně bych chtěl vidět olej co má najeto třeba 30-40tis v naftovém motoru

2010-11-26 06:53:41

Ahoj, já ho zatím mám na autě......ale jeho čas se neúprosně blíží, tyto motory se svým spalováním jsou výborné, ale výrobci se předhánějí ve snížených hodnotách co2. Vím že se to koriguje nějak množstvím přívodu vzduchu, nebo nějak tak. Ale pokusím se domluvit s autorem článku o DPF aby udělal osvětu. Pokud bude zájem. Myslím si že dohadů a mylných informací koluje dost.

2010-11-26 07:02:37

Třeba Tě překvapí a budeš ho mít ještě dlouho, podle úbytku močoviny jak jsi psal u Tebe dochází k čištění filtru z větší části přirozenou cestou. Pokud by se podařilo zjistit cokoli odborného týkající se tohoto témata, tak by to bylo super. Časem řešení problému s DpF neunikne nikdo z nás co ho máme. Být to na mě, tak ho vyrazím ven okamžitě už jen proto, že mi jde nafta do oleje a to mě přivádí k šílenství a za druhý je to plus 1,5cm světlé výšky

2010-11-26 07:12:34

No tak jim zavolej odkaz máš, je fakt že i když se odmontuje DPF, vše ti tam zůstane, mimo vnitřku DPF co bude venku, tak , aby ti při prohlídce na STK nic nenašli......ale močák bude odpojený....apropó spotřeba bude o 0,3 až 0,5 l na 100 km tepší, průběh krouticího momentu bude lepší a nějaký Kw přibude.

2010-11-26 07:13:57

Dnes budu volat borcům co to dělají a domluvím se na diskuzi na našem vebu.

Odkaz na kontakt a mapa zastoupení: http://www.bitpower.cz/index.php?page=kontakt

2010-11-26 09:01:00

Dpf mě už tolik netrápí. Prostě ho tam budu mít 5 let po dobu záruky a pak se uvidí. Zatím to nebudeme řešit

2010-11-26 10:37:00

redelis: nerad tě budu vyvádět z omylu, ale zapomeň že DPF má záruku 5 let......je to stejný díl jako brzdy.......25 tis a šlus......je to věc opotřebitelná a bude záležet kolik najezdíš za rok....do těch 120 tisíc. Taková je realita.

2010-11-26 10:45:02

Myslím to tak, že když to nechám demontovat, že se může následně na to objevit nějaký problém a Mitsubishi my pak neuzná na auto záruku z důvodů, že poruchu mohlo ovlivnit demontování Dpf

Jinak záruka je na 5 let nebo 150 000 km

2010-11-26 11:23:56

Oto nejde redelis - jde o to že se na to plná záruka nevstahuje, tedy těch 5 let.....a pokud ti to prodejci řeknou tak lžou.....Dpf je do 120 tis. druhá generace jiná není.

2010-11-26 12:51:05

Asi si nerozumíme O tom, že se na Dpf nevztahuje 5 let záruka beru. Prodejce mi to ani neříkal. S tím prostě souhlasím a basta

Mluvím o tom, že když si nechám nějakou firmou demontovat Dpf, nemám záruku toho, že auto bude v pohodě dál fungovat. To je jedna věc, které bych se bála.

V předchozím textu jsem psala o tom, že se obávám toho, že když se v autě něco vysype, neuznají mi v Mitsu záruku kvůli tomu, že na danou poruchu mohla mít vliv demontáž onoho filtru. Už nevím, jak to jinak napsat .... mám pocit, že každý píšeme o něčem jiném Přijeď na kafe a probereme to

2010-11-26 12:59:34

To je jasné....do toho by šel asi málo kdo jen ten kdo by to platil z vlastní kapsy.

2010-11-26 13:43:16

tak zaruka plati vzdycky a MMC musi prokazat, ze ten a ten problem souvisi s nejakou upravou. Napr. kdyz si vymenis kapotu za karbonovou, tak nemuzou rict, ze ti neopravi poskozeny zadni diferencial, protoze s tim nesouvisi. Potykam se s tim porad, protoze mam v aute plyn, takze treba nemuzu reklamovat treba svicky, ktere maji vydrzet 100 000km a menim si je sam treba po 30 000 apod. Zalezi vzdycky na pristupu servisu, dneska se uz auta muzou ale servisovat v podstate kdekoliv a zaruky se musi uznvat. Casy se meni.

Jeste technicka otazka: kdyz to ma ten DPF, tak se musi dolivat mocovina (Ad Blue)? Aneb jak dlouho vydrzi ta napln?

2010-11-26 14:13:23

Já sem slyšel, že to dolévá servis v rámci servisních a pravidelných prohlídek.

2010-11-26 14:28:39

Ani jedno ani druhé...je to celý díl v plastové krabici i s dávkovacím čerpadlem! žádné dolívání nic takového. Musíš si koupit celý díl......

2010-11-26 14:48:10

jednodušší, rychlejší a dražší

2010-11-26 15:14:43

Jarda to čo som písal je rovnako pekné ako tie Tvoje vyčítané info. Akurát, že je som to vyčítal konkrétne pre ASX tu http://www.uloz.to/6438860/technik-asx-cz-pdf a ty asi aplikuješ nejaké všeobecné informácie alebo info z iného vozu. No principiálne v nich nevidím rozdiel, ak je , tak mi ho ukáž ...

Akurát pridám pár postrehov k Tvojej info :

1.ešte nikto" nevyrobil " sadze ktoré zhoria pri 350 C. Ono totiž ťažké uhlovodíky potrebujú určite viac ako 600 C.

Práve kvôli zníženiu teploty ich zhorenia sa pridávajú tie aditíva.

2.Merač hmotnosti vzduchu - váha nezisťuje obsah sadzí lebo je v saní a dáva info pre výpočet pomeru palivo vzduch- toto píšeš tiež. A možno si aj zachytil, že váha vzduchu sa v motoroch používa oveľa dlhšie ako DPF.

3.Snímače teploty tiež nevedia povedať aký je špinavý DPF , ale sú tam na to aby dávali info o teplote - spolupodieľali sa na riadení regenerácie DPF či už bežnej alebo servisnej.

4.Vstrek navyše, ktorý slúži na kŕmenie DPF naftou síce ide po sekvencii štandartných vstrekov, Ale až ked nastane vznietenie a piest vykoná prácu - pohyb dole a hlavne sa otvoria výfukové ventily - a vtedy príde ten vstrek navyše.

Ešte otázka tie hmotnosti sadzí platia pre motor o obsahu 1,2L a jeho filter alebo pre motor 3L ajeho filter?

Či konkrétne ASX?

p.s. nevím co píšu, lebo som to ešte nemal rozobraté a nemám najazdené s DPF 110 tis ale len 5 tis

pre ľahšiu orientáciu v našich "odchýlkach" som si dovolil prekopírovať časť Tvojho textu.

Funkční stavy DPF:

Fáze zahřívání:

Aby se studené DPF zahřál co nejrychleji, ř.j. motoru spustí funkci dodatečného vstřikování po hlavním vstřiku paliva , tím dojde ke zvýšení teploty spalin a DPF dosáhne rychleji své provozní teploty

Regenerace :

1) Pasivní:

  • při pasivní regeneraci se částice sazí samovolně bez zásahu funkce ř.j. motoru při reakci s

oxidem dusnatým kontinuálně přeměňují na oxid uhličitý.

Podmínkou však je že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.

2) Aktivní: - při aktivní regeneraci se částice sazí spalují zásahem funkce ř.j. motoru,jakmile jejich obsah v DPF

dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, spustí ř.j. motoru aktivní regeneraci,která při teplotě spalin 550...650 °C změní usazené částice sazí na oxid uhličitý.

Obsah sazí se zjišťuje ze signálů těchto komponent:

* Snímač diferenčního tlaku výfuk. plynu

* Snímač teploty spalin 2

* Výfukové plyny, snímač teploty 3

* Měřič hmotnosti vzduchu

3) Kilometrová regenerace:

  • je regenerace závislá na ujeté vzdálenosti. Ř.j. motoru zahájí nezávisle na obsahu sazí v DPF automaticky aktivní regeneraci, pokud v posledních 750...1000 km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace. Kilometrová regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.

4) Regenerační jízda uskutečněná zákazníkem

  • je nutná při při provozu na extremně krátké vzdálenost kdy nemůže být dosaženo dostatečně vysoké teploty spalin, aby se mohl DPF regenerovat.Pokud obsah sazí dosáhne mezní hodnoty 24g, rozsvítí se kontrolka DPF na přístrojové desce ,potom je nutné co nejdříve uskutečnit regenerační jízdu v souladu s předpisy pro příslušné vozidlo uvedené v návodu k obsluze od výrobce vozidla. 5) Servisní regenerace:
  • nastane pokud regenerační jízda uskutečněná zákazníkem neproběhla úspěšně a bylo dosaženo obsahu sazí 40 g rozsvítí se navíc kontrolka žhavení,motoru na přístrojové desce někdy doprovázené hlášením na displayi. Aktivaci servisní regenerace lze provést pouze pomocí diagnostického testeru výrobce vozidla.Od obsahu sazí 45 g již není regenerace možná a DPF se musí vyměnit. (chvíle na odstranění)Grafické znázornění stupňů regenerace:

1 = pasivní regenerace.

2 = aktivní regenerace.

3 = regenerační jízda uskutečněná zákazníkem

4 = servisní regenerace

5 = vyměňte DPF(chvíle na odstranění)

2010-11-28 16:22:25

Pro informaci k DPF filtrům přeposílám stanovisko zástupce generálního dovozce (M. Tolara) a pak ještě připojuji několik poznámek jaký vliv má motorový olej se sníženým obsahem fosforu, sulfátového popela a síry (tzv. low SAPS olej) právě na filtr pevných částic a motor. Pro pochopení stanoviska uvádím, že mám načipovanýho outlíka od Ralliartu s často zatracovaným motorem 2,0 TDI PD od VW (ale zatím si vůbec nestěžuji).

"...rozdílnost informaci je v rozdílnosti systémů filtru pevných částic. Ze základního hlediska se systém dělí do dvou skupin, otevřený a uzavřený systém.Otevřený systém je právě na vašem voze, tedy motoru od VW. Jedná se o systém mnohem méně náchylnější na možné problémy z hlediska regenerace a případné závady na systému. Regenerace probíhá automaticky bez vlivu managementu řízení motoru. Filtr je samočinný (jako katalyzátor u benzinového motoru). Jakmile se zvýší objem sazí ve filtru, začne se zvyšovat i odpor ve výfukovém potrubí a tím i teplota. Vyšší teplotou dojde ke spálení sazí a filtr se vyčistí.Regenerace u otevřeného systému probíhá i při nízkých rychlostech vozu. Jen je potřeba dopřát této regeneraci čas a otáčky motoru vyšší než cca 2000ot./min.Regenerace může probíhat kolem 20minut. Je tedy velmi nevhodné používat vůz s filtrem pevných částic na cestování ve velmi krátkých vzdálenostech po dlouhé trvání. Systém RalliTronic od Ralliartu nemá na funkci filtru zásadní vliv. Jednotka Rallitronic je naprogramována tak, aby motor a jeho vybavení, tedy i filtr pevných částic, neměl s navýšením výkonu problému. V tom se mimo jiné odlišuje od jiných tzv. čipů. Výměna motorového oleje dříve než je servisní interval nebo pravidelné čištění DPF filtru na přání zákazníka je zbytečná. Ucpání filtru poznáte snížením výkonu motoru. Pokud by snad takový režim nastal, je vhodné jet s vozem po dobu delší než 20minut s otáčky motoru nad 2000ot./min. Důležité je ovšem používat kvalitní palivo a nepřidávat žádné aditiva."

DPF filtry jsou citlivé na zanášení malými částečkami jak ze spáleného paliva, tak významnou měrou i ze spáleného motorového oleje ! Jedná se především o sulfátový popel, fosfor a síru. Zpřísněné emisní limity EURO 4 (a předepsané použití filtrů pevných částic) se dotkly i složení motorových olejů. Na trhu se tak objevily nové tzv. low SAPS motorové oleje se sníženým obsahem těchto látek. Všeobecně a zjednodušeně řečeno je motorový olej složen ze základového oleje/ů a aditiv. Základový olej má za cíl zajistit požadovanou viskozitu. Aditiva mají zaručit životnost oleje ale i motoru tj. jsou zde protioděrové a antioxidační přísady, modifikátory tření, antikorodanty, protipěnivostní přísady, atd... Pro správný chod motoru jsou právě v aditivech sulfáty, fosfor a síra. Low SAPS motorové oleje mají snížený obsah těchto látek což je zase žádoucí pro DPF filtr, protože pak se méně zanáší. Paradoxně tak co je dobré pro motor, není dobré pro DPF filtr !! Bohužel prozatím náhradní aditiva low SAPS olejů nedosahují kvalit a účinku tradičních aditiv. Proto použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieslový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, JE Z HLEDISKA ŽIVOTNOSTI MOTORU ŽÁDOUCÍ POUŽITÍ BĚŽNÝCH MOTOROVÝCH OLEJŮ, a to i z hlediska financí když se to podělá! Ale že to maj šikovně vymyšlený, aby se Vám vymrvilo to nebo ono.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 45