Fórum - Téma


Chybový kod P1499


Fórum ASX / RVR Chybový kod P1499

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mitsubishi ASX / RVR  |  Naše vozidla



rio
2017-01-11 14:46:29

Nevíte čemu odpovídá chybový kod P1499. Delphi ho má uložený jako " Specifické pro výrobce"

Jedná se o ASX 2011 1,8DI-D 110kW 4x4

Auto nejde do otáček. Byl utržený kabel k snímači teploty za FAP. To opraveno, ale kontrolka stále svítí a chyba nejde vymazat. Díky za info.

2017-01-11 16:58:55

rio: http://www.mmc-autoelectr...l/M113352490018800ENG.HTM

neco s dpf urcite na poradnou diagnostiku

2017-01-11 17:27:42

rio: a si si isty ze ten snimac meria po oprave ?

rio
2017-01-11 17:57:53

Jo měřil. Teda je to termistor a nevím jaký má mít odpor. Odpor naměřím a když ho zahřívám tak se mění.

rio
2017-01-11 18:05:49

A hlavně byl už od pohledu mechanicky poškozený kabel zhruba uprostřed. Je divné, že ho diagnostika nepozná ani když ho odpojím. Logicky je využívaný jen při regeneraci FAP ale myslel jsem, že ho jednotka prověřuje i za normálního provozu.

rio
2017-01-11 18:09:02

Ideální by bylo, kdyby někdo měl referenční hodnotu za studena. Konektor je pod spolujezdcovým sedadlem. Když se posune úplně dopředu tak je tam dobrý přístup.

2017-01-11 21:27:48

rio: asi to je skor termoclanok ako termistor

rio
2017-01-12 08:03:13

Může být, ale tak nějak bych potřeboval referenční hodnotu

2017-01-12 15:56:41

rio: http://mmc-manuals.ru/man..._Manual/2015/index_M1.htm

rio
2017-01-12 19:40:10

pilottt: Super. Moc mi to pomohlo. Díky mooooc.

2017-01-12 20:31:37

rio: Takze to nevypada na termoclanek...

S pozdravem Raven

rio
2017-01-12 20:39:09

raven: Právě že vypadá. Zítra to změřím, ale co si vzpomínám tak při pokojové teplotě měl rozhodně větší odpor než 190k. Zítra to změřím a zkusím pak píchnout do konektoru odpor cca 100k a uvidím jestli půjde závada smazat.

rio
2017-01-12 20:40:12

rio: Protože za něj chtějí bezmála 7000,-Kč a nerad bych ho koupil a koukal že je problém jinde

2017-01-12 20:48:19

rio: Věnujte pozornost názvům prvků. Termistor je teplotně závislý ODPOR u kterého lze měřit odpor a případně jej jiným odporem nahrazovat. V automobilu s 12 V napájecího napětí ale nebude mít nikdy odpor 190kOhmů. To je spíše odpor tvých prstů jak držíš přívodní vodiče.Termočlánek je ZDROJ malého napětí, jehož odpor je prakticky nulový = zkrat. A vyhodnocovací jednotka čeká na to malé napětí z termočlánku (milivolty) - takže náhrada termočlánku jinou součástkou není jednoduchá.

rio
2017-01-12 21:21:53

zdeda: V tomto případě mi pomohl servisní manuál. Je zde přímo třetí snímač teploty který je umístěný za filtrem pevných částic tj. ten co řeším. Podle hodnot udávaných má mít odpor při teplotě 20 stupňů 75-190kOhmů. Pak se patrně jedná opravdu o termistor. V následném popisu se má odpor se zvyšující teplotou snižovat.

2017-01-12 22:43:46

zdeda: Ano, spravne. Termoclanek jsou v podstate jen na konci svareny dva draty z ruznych materialu. Odpor tedy velmi maly. Dale jeste musis merit teplotu studeneho konce...

S pozdravem Raven

rio
2017-01-13 07:36:48

raven: Teď se dívám, že jsem tě uvedl trochu v omyl, když jsem reagoval na Tvůj první dotaz zda se jedná a termočlánek. Omlouvám se


Odpovědět