Fórum - Téma


Celolak


Fórum Colt VIII CJO Celolak

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mitsubishi Colt VIII CJO  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1998 Colt

1 fotek  |  10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-11-07 17:45:13

Zdravím,

prosím poradí mi někdo kolik stojí celolak na Colta?

2016-11-07 19:00:07

kristý: To záleží na hodně věcech. Ceny materiálů šly za posledních pár let o třetinu nahoru, to je největší položka no a pak práce. Pokud chceš kvalitu musíš si za to zaplatit. Záleží na stavu auta, kolik se na něm musí opravit. Pokud ošulíš přípravu na laku to bude okamžitě poznat. Takže pokud si to poleješ někde sama doma v garáži nějakou ultra obyčejnou průmyslovou barvou kterou se natírají ploty, nebudeš se zdržovat srovnáváním a tmelením každého plechu do perfektního tvaru. Vejdeš se třeba do 10ky. Pokud si vymyslíš nějakou perleť s vícevrstvým podstřikem, necháš to dělat profíky v boxu, celé auto se hodí ho hliníku jako se dělají veterány. Můžeš za to dát i 60. Vše záleží na tom co od toho čekáš a kolik máš na to financí. Popravdě lakovat dneska takhle staré auta se nevyplatí. Osobně bych staré auto spíš strčil do fólie.

2016-11-08 10:38:26

jak pise brdy, lakovna, druh barvy a pripravy , metla perla , pocet vrstev bezbarveho laku, atp, me treba lak vyjde na 70+- ale ja jedu jiny lvl a to je jeste malo

ale v zasade se to pohybuje kolem 20 pokud jim privezes auto a oni udelaji vsechno za tebe. to ja osobne bych nikdy nedelal, takze bych si to sam odstrojil a jim dal jen kastli.

2016-11-08 12:48:05

likegirl: V lakovně si vemou 10 jen za vystrojení a nastrojení auta. Za 20 celolak je stále z hodně levného kraje. Mě jen materiál na moje vyšel před 3 lety na nějakých 40 a to měl můj lakoš všude slevy. A to sem si nic moc nevymýšlel. Mám na autě origo odstín co se na auto dával, žádná metla ani perleť. Jinak celé auto je od dveří až dozadu natažené nově v hliníku. Mimo přední kapoty a předních blatníků je auto v hlinikovém stříkačáku, pak se nechalo odstát pomalu 4 týdny. Jinak barva je 2 vrstvy pigment, 2 vrstvy lak. Přední kapota je 6ti vrstvá. Na nárazníky byly použity jakésik změkčovače laku, protože ty plasty jsou gumové a normální lak by popraskal. Jinak celé auto je broušené leštěné. Takže o výsledné ceně kolik by to stálo v lakovně si může člověk udělat obrázek sám. Jinak ještě před tím se lakoval samostaně motorák, vnitřek auta co není vidět se nelakoval. Za sebe můžu říct že bych už do toho dneska nešel a řešil bych auto polepem fólie. V podstatě se nachystá auto pod lak, max do plniče, ten se vybrousí a na to se už pak dá fólie, výhoda je v tom že fólie je odolnější, případná následná oprava je jednodušší , strhne se panel nalepí znovu. Fólie nestárne tak rychle jako lak, je odolnější proti povětrnostním vlivům, trusu ptáků atd..... Pokud bych nedělal veterána který by jezdil jen o krásných víkendech pár km v roce, do nového laku už bych nešel. Kvalitní celolak znamená hromadu peněz, práce, starému autu to cenu absolutně nepřidá, jen pak člověka sere když si to 14 dnech někde škrábne.

2016-11-08 14:04:37

Děkuji Vám za radu. Chtěla bych z té bílé na červenou. Takže asi půjdu tedy do fólie. V týdnu mi budou auto vyvařovat. Chtěla bych už se svým autíčkem vyjet taky na nějaký ten sraz. :)

2016-11-08 18:35:36

Nejlevnější varianta je podle mě plastidip. Střední auto matnou barvou 5000,- Lesklý základ nebo matná metla 10 000,- a lesklá metla 15 000,-

Aplikace trvá dva dny (bez přípravy podkladu) a není problém odstranit jako fólii.

2016-11-08 22:46:44

lukáš.n: Jak je ten plastidip odolný vůči běžnému poškrábaní, odletujícím kamínkům atd?? Na mojem autě mám silnou vrstvu jak pigmentu tak laku, takže při nějakém větším poškození není problém dírku zakápnout pigmentem pak lakem udělat kapku, zabrousit, zaleštit, nikdo nepozná. Co sem se díval na různé videa a aplikace, tak ten plastidip je jen velice tenká vrstva ne? Tam bude asi oprava sloupnout celé a nastříkat znovu ne? Netřepí se třeba někde ten materiál když někde vznikne dírka atd?? Vcelku sem uvažoval že bych to zkusil na kola. Jinak ten plastidip určitě není tak brousitelný a leštitelný jako normální lak, protože ho nebude nějaká extra vrstva, takže co nastříkáš to ti z toho asi vyleze né?

2016-11-10 20:01:13

brdy: Odolnost plasidipu proti poškrábání se dost zvýší použitím čirého dipu.

Odolnost proti kamínkům jsem čekal větší ale možná je na tom lépe než lak ještě uvidím. Každopádně eclipse se kterym sem najel 400km už schytal pár šutrů a má jedno požkození uprostřed kapoty a matiz se kterým najedu 1000km za měsíc zatím nic.

Co se týče oprav jsou údajně jednoduché ale to se asi netýká metalízy, ten tukanec jsem zakápnul a čekal že až to zaschne tak se to hezky slije ale kapka trochu zůstala, brousitelné to není je to v podstatě guma (je až v případě použití autoflex high gloss).

co se týče vrstev je třeba použít minimálně 6. Že by se to nějak třepilo to né ale druhý den jsem to zakápnul at se to raději zacelí.

Myslím že za ty prachy dobrý, u laku jsem se hodně bál že se nepovede v případě dipu lehce sloupneš a stříkneš znovu. U folie sem se bál pořezání laku a následné koroze. Dále jsem se u laku bál popraskání na náraznících což u dipu nehrozí.

2017-06-17 20:04:57

je treba se toho nebat :)

ale uz budu nekde u ceny 100k

2017-06-17 23:30:53

likegirl: To ja bych se teda bál

S tak drahým lakem bych nevyjel ani z té lakovny.


Odpovědět