Články


Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.3 MPI

2009-06-17 Přečteno: 4 779x

novy Colt 2009

Konecne jsem se dostal k poradne projizdce s faceliftovanym Coltem tohoto modeloveho roku. Testovany model byl vybavem asi nejprodavanejsim motorem 1.3MPI MIVEC DOHC 16V se slusnymi 95 konmi pod kapotou a krouticim momentem 125Nm. Prevodovka byl klasicky manualni petikvalt. Auto melo vybavu stupne Invite, ktera zahrnovala mimo jine ESP (stabilizacni system), 6 airbagu (dva celni, dva bocni a dve horni roletky), multifunkcni volant s tempomatem, ovladanim hi-fi soupravy, bluetoothem a zabudovanym mikrofonem. S dalsi vybavy by bylo dobre citovat tkzv. Comfort Pack, ktery zahrnoval stribrne kryty zrcatek, zadni listu na kufru a 16 palcova lita kola. Klimatizace byla poloautomaticka, predni okna a zpetna zrcatka byla ovladana elektricky, samozrejmosti byl central s keyless vstupem. Brzdy jsou vpredu kotoucove 14' a vzadu stale bubnove, ale vybaveny elektronickymi pomocniky jako ABS (protiblokovaci system) s EBD (elektronicke rozdeleni brzdne sily ), EBA (elektronicky brzdovy assistent) a ESS (kdy se pri nouzovem brzdeni samy zapnou vsechny blinkry). Z dalsich verzi je treba jmenovat 75 konovy trivalec 1.1MPI a silnou verzi 1.5MPI Turbo CZT nazvanou nove pouze Ralliart. Kabriolet se dosud vyrabi jen starsi verze. Diesel od Mercedesu 1.5DI-D byly z nabidky vypusten, nebot jiz nesplnuje aktualni emisni li a jeho uprava by vysla MMC na velke penize. Navic jeho prodeje dosahovaly jen asi 13% celkoveho objemu. Take se zavadeji verze ClearTec s eko-motory 1.1 a 1.3 se systemem start-stop, pneumatikami s nizkym valivym odporem (ale i prilnavosti), tezsimi prevody aby dosahly nizsich emisnich hodnot. Dalsi vybava: Za zminku asi stoji urcite indikator prave zarazeneho stupne a palubni pocitac. Sedadla jsou pomerne tvrda a prilis nedrzi v zatackach, zato sedadlo ridice ma vsemozne nastavovani a zadni lavice je delena 40 ku 60. V interieru je opravdu hodne mista (jedna se o jedno z nejprostornejsich aut ve sve tride) a je to pravda, idealni pro klaustrofoby. Vzdy jsem mel pocit, ze ridim podstatne vetsi auto, spis neco jako monospace typu Zafira apod. Ono tohle auto prece jen neni zadny drobecek, vzdyt ma m na delku a 1.7m na sirku...a ani vyska neni zanedbatelna... Kufr ma dvojitou podlahu aby pri sklopeni zadnich sedadel byla k dispozici absolutne rovny nakladovy prostor. Zadni dvere se oteviraji temer o 180° a ani vyssi postavy se nemuzou pri neopatrnosti zranit o hranu. Obecne se da rici, ze pro ctyri osoby je v aute prehrsle mista a nebude problem cestovat i na dlouhou vzdalenost, s patym pasazerem to uz ale bude samozrejme horsi a taky se budou muset trosku omezit se svymi bagly... Zpracovani je na vysoke urovni, vsechno licuje, sedi a nevrze, materialy jsou na omak velmi prijemne, semtam se ale vidi (ve spojich apod.), ze se nejedna o auto vyrobene v Japonsku. Na Evropu je to ale velmi dobre a i oproti staremu modelu je zde videt patrny posun vpred.

Jizdni dojmy

Auto jede opravdu hezky, podvozek si je jisty temer v kazde situaci, zadna tezkopadnost a je videt, ze geny jsou opravdu z Eva, docela dost jsem jich rozpoznal. Zrychleni temer sto konoveho motoru je velmi pruzne, neni problem trapit motor tricitkou na petku... Na tenhle motor od Mitsubishi nemaji konkurenti ani zdalky, ani Suzuki Swift, Mazda 2/Fiesta, Fabia...jsou to oproti Coltu jen zdechle podmotorizovane chudinky, a to same plati pro podvozek. Samozrejme se toto auto neda srovnavat s Evem, ale lepsi jednatrojku jsem doposud opravdu nevidel. Co me hlavne zajimalo, byla hlucnost pri zrychlovani a hlavne pri dalnicnich rychlostech (toto byla trosku slabost minuleho modelu). U noveho Coltu je tato vytka tatam, je velmi tichy a neni problem konverzovat polohlasne treba i ve160 kilometrove rychlosti. Nerikam, ze se jedna o Lexus, ale vyrobce odvedl opravdu kus dobre prace. Taktez pri prejizdeni ruznych der a nerovnosti se hluk prenasi do kabiny jen filtrovane a bez razu do volantu. Rizeni je citelne, rovnez se neda srovnavat s Evem, ale neni preposilovane ani nejiste. ESP neni kupodivu nijak intruzivni, omezilo me jen jednou, a to jeste kdyz jsem chtel vygumovat krizovatku na vytocenou jednicku abych zjistil, jak se chova predni diferencial. Jinak necha prekvapive prokluzovat vnitrni (odlehcene) kolo v zatacce na ktere se v te chvili prenasi skoro celych 100 koni motoru. Omezovac motoru ale zasahuje na muj vkus prilis brzy, uz nekde u 6500ot/min...

Silne a slabe stranky

Silne stranky: jednoznacne jizdni vlastnosti a motor 1.3. Odhlucneni. Ucinne a jedovate brzdy. Dale pohoda a relax za volantem, lehkost ovladani, hravost, pasivni a aktivni bezpecnost, tovarni zaruka 5let bez priplatku.

Slabe stranky: obsah kufru, vyhled do boku pres male okenka, kupodivu pro Mitsubishi docela nepresne, tuhe a pomale razeni (ale pevne doufam, ze je to jen u noveho syroveho vozu, ktery mel najeto 11km) a kde zadrhavala i petka, se kterou nekolikrat nepekne "skrtnul"! . Radicka me taky nepadla zrovna do ruky, asi ji hned nahradim za MOMO z meho stareho Eva

Shrnuti

Jsem rad, ze jsem si tohle auto objednal. Jedna se podle me o absolutni svetovou spicku ve sve tride.Design je sice diskutabilni, ale je neotrely, originalni a me se libi, nejedna se o zadnou konfekci, kde se nepozna, zda je to Mazda, Ford, Toyota ci Opel... Moje auto sice nebude tak silne ani tak dobre vybavene, ale za tu cenu budu zase mit poradny kus auta.














Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Colt

Toto je článek o modelu Mitsubishi Colt

Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Tokio 19. prosince (ČTK) - Japonská automobilka Mitsubishi Motors Corp zvažuje snížení výroby v Evropě. Japonský list Asahi uvedl, že plány automobilky počítají do konce roku 2012 se zastavením výroby modelu Colt v Nizozemsku.

Závod v Nizozemsku vyrobil ve fiskálním roce 2009 zhruba 50.000 vozů, z toho bylo ...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.1 MPI

Test Coltu 2009 s nejmensim motorem 1.1 75k/100Nm 5MT

Az nyni jsem se dostal k poradne projizdce s nove zakoupenym Coltem 2009 s nejslabsim motorem a nemuzu se o dojmy nepodelit. Chtel jsem do firmy nejake ekonomicke auto s nizkou spotrebou ale prostornym interierem, ktere nebude drahe, bude mit nizke provozni naklady, nebude v servise kazde utery odpoledne, bude solidne a neotrele vypadat, nebud...

Baby EVO

MITSUBISHI COLT RALLIART

Nedávno se objevil modernizovaný Colt,teď se nám poprvé do ruky dostala jeho ostrá verze Ralliart. Sportovní verze ralliart se od základní verze modelu zásadně liší,dostala točivou přeplňovano patnáctistovku,zesílenou karoserii i sadu optických doplňků,už na první poh...

Historie Colta

Začátek

První Colt byl vyroben v roce 1962 Colt 600 víceméně jako městské vozítko o obsahu 0,6l s výkonem 18kw .O rok později jej následoval Colt 1000 s výkonem 37kw.

Generační vývoj

Až v roce1978 vyjela vlastně první generace Colt A150 vyráběná do roku 1983 o obsahu 1,2 - 1,4 - 1,4turbo vyr&a...

Mitsubishi Colt CZT

Mitsubishi Colt CZT: ve stopách Zera

Motor 1,5 turbo o výkonu 150 koní dělá z malého Coltu kompaktní stíhačku. Čeká Colt CZT věčná sláva, nebo osud starého Zera?

V době svého zavedení v roce 1940 se Mitsubishi Zero vyrovnaly jakékoliv jiné stíhačce na světě a většinu jich pře...

Colt CZ.....

Jiný přístup

Společnost Mitsubishi Motors využila zázemí svého finančně-průmyslového impéria a vstoupila s novými modely do nové éry. Hodlá získat jak ztracené pozice v Japonsku a USA, tak posílit v Evropě. Právě v Evropě je mimořádně důležitý úspěch modelu Colt. Jak tedy ...

Mitsubishi Colt 1300 GLI

Nenápadný společník

Mitsubishi Colt sice na našich silnicích není často k vidění, ale při koupi ojetého malého vozu se s ním rozhodně vyplatí počítat. Za nepříliš atraktivní fazonou se skrývá spolehlivá a dobře zpracovaná technika. Jistou nevýhodou tohoto M...


Články