Články


Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.1 MPI

24 komentářů 2009-07-11 Přečteno: 7 184x

Test Coltu 2009 s nejmensim motorem 1.1 75k/100Nm 5MT

Az nyni jsem se dostal k poradne projizdce s nove zakoupenym Coltem 2009 s nejslabsim motorem a nemuzu se o dojmy nepodelit. Chtel jsem do firmy nejake ekonomicke auto s nizkou spotrebou ale prostornym interierem, ktere nebude drahe, bude mit nizke provozni naklady, nebude v servise kazde utery odpoledne, bude solidne a neotrele vypadat, nebude to holatko co se vybavy tyce a bude s nim radost jezdit. Vsechny tyto kriteria mi splnil novy petidverovy Colt. Navic je to Mitsubishi, tedy srdcovni zalezitost. Velmi jsem premyslel o Coltu ClearTec, ktery ma navic ekologicky start-stop, system rekuperace energie pri brzdeni apod. vymozenosti. ClearTec mel ale pro me nekolik nectnosti, napr. vyssi porizovaci cenu, nebyly na nej zadne slevy, mel horsi dynamicke vlastnosti (tezsi prevody), podstatne horsi jizdni a brzdove vlastnosti (uzke pneumatiky 135/14 s nizkym valivym odporem) a pak take na jeho ovladani a "chcipani" motoru na kazde krizovatce je treba si zvyknout apod. Navic uspora paliva je velmi sporna, oficielne jen 4.5l/100km oproto 4.9l/100km ve stejnem rezimu, coz se mi nezdalo moc. Na ekologii u nas stat bohuzel prilis nehledi a "cista" auta danove nezvyhodnuje (jako vsude jinde na svete v rozvinutych zemich), takze 115g/km u ClerTecu nebo 130g/km u "normalniho" Colta nehraje zadnou roli.???

Vybava INFORM

U noveho Coltu je celkem 5 stupnu vybavy: Base, Inform, Intense, Instyle a Ralliart. Nase autko ma druhou nejchudsi vybavu, tedy Inform. Obsahuje ale podle me vse, co je nutne ke komfortni jizde ve meste a po jeho okoli a ani obcasna delsi jizda (na letiste, dovolena, sluzebka) nebude pro auto problem. Hlavni je asi poloautomaticka klimatizace z pylovym filtrem, dalkove ovladane centralni zamykani, elektricky posilovac rizeni s promenlivym ucinkem, ABS ( s EBD a ESS), elektricke ovladani prednich oken a zpetnych zrcatek s jejich vyhrivanim, otackomer, vyskove stavitelny volant, sedadlo ridice, 4 airbagy, metaliza apod. Auto ve vybave Inform nema bohuzel originalni autoradio a proto se neda ovladat palubni pocitac, ktery tak ukazuje pouze venkovni teplotu, ma dva denni citace kilometru, ukazuje servisni interval a moment razeni sipkou nahoru, nebo dolu, tak aby udrzel spotrebu a emise na co nejnizsich hodnotach. Kupodivu neukazuje zarazeny stupen, toto budu muset konsultovat s prodejcem, protoze by to podle prospektu delat mel. Je ale mozne, ze instalace originalniho radia toto vyresi sama, tak jako treba spotreby paliva. Zaruka je standartne 5 let nebo 130.000km (co prijde driv), 12 let na prorezaveni karoserie a samozrejmosti je asistencni karta MAP (Mitsubishi Assistance Program), ktery zarucuje bezplatny odtah, opravu, ubytovani, zapujceni nahradniho vozidlo po dobu opravy, nehody apod.

Jizdni dojmy

Protoze jsme nemeli moznost auto s touto motorizaci vyzkouset pred objednanim, mel jsem nejvetsi obavy, aby motor nebyl na jeho velikost prilis slaby. Papirove predpoklady sice mel (55kW/75k a 100Nm), ale vsichni vime, jak vyrobci prehaneji. Musim ale rict, ze jsem velmi prijemne prekvapen, a to jak motorem, tak prevodovkou samotnou. Motor je typickym prikladem moderniho "downsizingu" (maly objem, nizke naklady, mala spotreba a emise a relativne vysoky vykon). V mych ocich se jedna o opravdovou technickou lahudku: celohlinikovy blok i hlava, DOHC (dve vackove hridele), MIVEC (promenlive casovani sacich ventilu, ktere umi plynule prodluzovat plneni ve vyssich otackach - z normalni vacky se postupne stava "ostra"), sekvencni vicebodove vstrikovani paliva MPI a civky nad kazdym valcem (to nemel napr. ani 4G63T z drivejsi generace Eva..). Vackove hridele jsou navic pohaneny retezem, ktery se nemusi menit jako ozubeny remen a Mitsubishi garantuje jeho zivotnost po celou doby zivotnosti auta! Uz tedy zadne "rozvody"! MMC zcela opustila u vsech svych motoru nove generace rozvodovy remen ale take zbytecne tezke vyvazovaci hridele, nebot diky pouziti novych lehcich materialu (zejmena kovaneho hliniku) je mene nevyvazenych rotujicich hmot. Motor ma navic ma diky MIVECu ve vyssich otackach velmi dravy zvuk a tech petasedmdesat koni v nem opravdu je. Na krizovatce hrave protoci kola na jednicku i dvojku a zene se nezadrzitelne vpred. Omezovac zasahuje az tesne pred dosazenim 7000ot/min!!! a dvojku lze hrave vytocit do 90km/h! Kdybych to nezazil na vlastni oci, nikdy neuverim, ze tak maly motorek bez turba muze tak pekne jet. Prevodovka ma velmi presne a extremne rychle razeni, kupodivu je uplne jina, nez u typu s motorem 1.3 a motoru opravdu dobre sekunduje. Vytknout se ji da snad jen nesynchronizovana zpatecka, ktera v nekterych pozicich nehezky krupne (jak u stareho Favorita), zvlaste, pokud auto jemne popojizdi a neni zcela v klidu. Auto ma jinak velmi male jizdni odpory a bez protestu nebo klepani se rozjede na volnobeh na jednicku. Vnitrni hluk: Auto je pri normalnim jezdeni velmi tiche, jak ve meste tak na dalnici do takovych 150km/h. Nejvice jsem z nej dostal tachometrovych 175km/h, stosedesatkou lze jet snad porad...a to jsme v zabehu! Motor ma pri tachometrovych 155km/h asi 4300ot/min a to je prave oblast nejvyssiho krouticiho momentu. Daji se tak vyjizdet i tahle dalnicni kopce. Motor je uvnitr hodne slyset jen ve vysokych otackach na vytocenou jednicku a dvojku, ale zvuk je velmi prijemny a na trivalec opravdu necekany. Jeho pritomnost a nevyvazenost chodu se projevuje jemnym drncenim pri stani na krizovatkach, nejedna se ale o nic alarmujiciho, ctyrvalec to ale opravdu neni. Motor je diky sve vyse popsane vysoke technicke vyspelosti a dle mych soukromych vyzkumu nejsilnejsi jedna-jednicka v seriove produkci a hodnotou vykonu 55kW/75 koni a 100Nm a deklasuje i daleko vetsi kubatury a u nekterych znacek az jedna-ctverky!!! Jen tak namatkou 1.2HTP Skoda/Seat/VW jen 51kW, Mazda/Ford 1.3 16V sice 55kw ale z jednatrojky!, Nissan 1.2 65koni!, Peugeot-Citroën 1.4i a jen 75koni!!!, Renault 1.2i 16V 75k, Fiat 1.1 4valec 8V: 54k apod. Opravdovou trivalcovou jednajednicku pro srovnani se mi nepodarilo najit. Spotreba paliva by mela byt 4.9, 5.5 az 6.9l ve meste na 100km dle jizdniho rezimu. Tuto jsem nemel moznost jak vyzkouset, auto je v zabehu a mam momentalne najeto pouhych 200km. Podvozek a brzdy: Auto je pomerne lehke (965kg), ma velmi tuhou karoserii, ktera se v prudkych zatackach kupodivu jen malo naklani. Rizeni je velmi prijemne, do ruky proudi spousty informaci a jizdni vlastnosti bych hodnotil na jednicku. Z lepsim malym autem jsem proste jeste nejel. Geny z Eva jsou vsudypritomne, obcas mam pocit, ze s nim opravdu jedu a jen vykon motoru kteremu chybi do meho Eva jen asi necelych 270 koni ...) mi dava vedet, ze sedim v jednajednickovem Coltu.. :-) Brzdy pracuji na vybornou, jsou prijemne jedovate, maji ABS s elektronickym rozdelovanim brzdoveho ucinku (taky z Eva), brzdovy asistent a pri prudkem seslapnuti se divoce rozblikaji vsechny blinkry, coz je prakticke treba na dalnici. Kola prenaseji brzdny ucinek spolehlive, pneumatiky maji podle me na tento objem zcela nevidany seriovy rozmer: 195/50 R15!!. Vzdyt takova velka kola byly kdysi na autech tridy GTI!!!. Anekdota o jizdnich vlastnostech: u nas ve meste mam takovou zatacku, je to vlastne esicko, velmi prudke, a spatne klopene, ktere mam najete a da se z desitkovym Evem projet na suchu 85km/h (ale je to na hranici) a pocitac aktivnich diferencialu si fakt sahne na dno... Auto, ktere me sleduje musi zpomalit az na nejakych 50-55km/h jinak si nabije kokos a proste vyleti ven... S Coltem jsem esicko projel napoprve kolem 60km/h! Gumy sice zajecely ale Colt sedel jak prisity. Jel za mnou Passat (model tak 2003) a musel hodne snizit...proste si to "nelajznul"...dojel me az na rovince, kde pak byla padesatka a pekne se divil...

Silne a slabe stranky

Silne stranky: vnitrni prostor, spousty odkladacich prostor, relativne velky kufr s relativne velkou variabilitou (sklopeni sedecek, absoulutne rovna podlaha, dvojite dno), vzhled a jedinecnost, jizdni vlastnosti, radost z rizeni, motor, prevodovka, podvozek a brzdy, cena (v prepoctu asi jen nejakych 185.000Kc bez DPH), provozni naklady, papirova, dosud (neoverena) nizka spotreba. Slabe stranky: nedotazenost vybavy ve vztahu radio-palubni pocitac, chybi mi citelne loketni operka (neoriginalni se ale da dokoupit za par stovek), draha originalni doplnkova vybava, cerne kliky - mohly by byt v barve vozu, kdyz uz se jedna o priplatkovou metalizu, ze?

Osobne mam z auta opravdu velkou radost, za tyhle penize jde o poradny kus auta pripominajici monospace, ktery ma svou osobitost a opravdovou hravost pri jezdeni. I nejslabsi motor mohu jen doporucit, opravdu nebudete mit pocit z podmotorizovaneho slabeho auta (a muzete mi verit, denne jezdim v Evu ktere ma hodne nad 300 koni...)


Roztomile auticko pripominajici diky trojuhelnikovym bocnim okenkum maly monospace
Pohled na "evovsky" zamaracenou masku
Roztomily zadecek
Otevreny kufr z dvojitym dnem. Jeho "poklop" se da jednoduse vyjmout a zasadit treba do stredni polohy, nebo tak, aby neprekazel.
Po nadzvednuti dvojiteho dna do "neprekazejici" polohy.
Pohled do interieru od ridice je opravdu lakavy.
Pohled od spolujezdce
Docela elegantni dverni vypln s odkladacimi prostory
Klimatizovana schranka pred spolujezdcem. I ta schranka je zvlastni, ma plno ruznych kapes na tuzky, doklady, papiry...
Originalni radicka Mitsubishi Colt alias "zvon". Me se to libi, obycejnou radicku maji vsechny auta...navic provedeni v ne-kuzi sedi dobre v ruce.
Prehledne a ergonomicky usporadana pristrojova deska. Chybi ji snad jen budik teploty motoru, ktery je nahrazen modrou kontrolkou signalizujici studeny motor a ktera po zahrati zhasne a naopak cervenou, ktera signalizuje jeho prehrati.
Barevna hudba...
Pohled pod kapotu na roztomily, kompaktni, dobre pristupny a asi i nejsilnejsi nepreplnovany zazehovy trivalec ve sve tride na svete... Jeho hodnoty: obsah 1124cm3, 3 valec, DOHC, MPI, MIVEC (promenlive casovani ventilu), 55kW/75k pri 6000ot/min a 100Nm pri 4000ot/min. . . . Video: rozjezd a otocka na rucni brzdu :-) ZDE

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Colt jednajednicka 24 EvoMan Codehunter
7 let, 9 měsíců
Colt jednajednicka

Foto galerie

Mitsubishi Colt

Toto je článek o modelu Mitsubishi Colt

Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Tokio 19. prosince (ČTK) - Japonská automobilka Mitsubishi Motors Corp zvažuje snížení výroby v Evropě. Japonský list Asahi uvedl, že plány automobilky počítají do konce roku 2012 se zastavením výroby modelu Colt v Nizozemsku.

Závod v Nizozemsku vyrobil ve fiskálním roce 2009 zhruba 50.000 vozů, z toho bylo ...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.3 MPI

novy Colt 2009

Konecne jsem se dostal k poradne projizdce s faceliftovanym Coltem tohoto modeloveho roku. Testovany model byl vybavem asi nejprodavanejsim motorem 1.3MPI MIVEC DOHC 16V se slusnymi 95 konmi pod kapotou a krouticim momentem 125Nm. Prevodovka byl klasicky manualni petikvalt. Auto melo vybavu stupne Invite, ktera zahrnovala mimo jine ESP (stabilizacni system), 6 airbagu (dva celn...

Baby EVO

MITSUBISHI COLT RALLIART

Nedávno se objevil modernizovaný Colt,teď se nám poprvé do ruky dostala jeho ostrá verze Ralliart. Sportovní verze ralliart se od základní verze modelu zásadně liší,dostala točivou přeplňovano patnáctistovku,zesílenou karoserii i sadu optických doplňků,už na první poh...

Historie Colta

Začátek

První Colt byl vyroben v roce 1962 Colt 600 víceméně jako městské vozítko o obsahu 0,6l s výkonem 18kw .O rok později jej následoval Colt 1000 s výkonem 37kw.

Generační vývoj

Až v roce1978 vyjela vlastně první generace Colt A150 vyráběná do roku 1983 o obsahu 1,2 - 1,4 - 1,4turbo vyr&a...

Mitsubishi Colt CZT

Mitsubishi Colt CZT: ve stopách Zera

Motor 1,5 turbo o výkonu 150 koní dělá z malého Coltu kompaktní stíhačku. Čeká Colt CZT věčná sláva, nebo osud starého Zera?

V době svého zavedení v roce 1940 se Mitsubishi Zero vyrovnaly jakékoliv jiné stíhačce na světě a většinu jich pře...

Colt CZ.....

Jiný přístup

Společnost Mitsubishi Motors využila zázemí svého finančně-průmyslového impéria a vstoupila s novými modely do nové éry. Hodlá získat jak ztracené pozice v Japonsku a USA, tak posílit v Evropě. Právě v Evropě je mimořádně důležitý úspěch modelu Colt. Jak tedy ...

Mitsubishi Colt 1300 GLI

Nenápadný společník

Mitsubishi Colt sice na našich silnicích není často k vidění, ale při koupi ojetého malého vozu se s ním rozhodně vyplatí počítat. Za nepříliš atraktivní fazonou se skrývá spolehlivá a dobře zpracovaná technika. Jistou nevýhodou tohoto M...


Články