Články


Mitsubishi v Asii III

14 komentářů 2009-12-28 Přečteno: 2 806x

Predmluva

Opet jsem byl nejakou dobu v Manile. Meli jme mit jiz dodelane rozsireni tamniho metra, ale stavba nabrala zpozdeni, mj. i kvuli dost spatnemu pocasi (2x silny tajfun, 1x zaplavy, 1x vybuch sopky, nejaky masakr a nasledne vyhlaseni stanneho prava apod. prkotiny), ceka se uz jenom na tsunami, nejake zemetresenicko, prilet mimozemstanu ci meteoritu a povedeny, nebo nepovedeny statni prevrat. Proste klasicky mistni folklor, takze musime pekne kvaltovat, abychom to stihli do voleb, protoze pokud bude zvolen nejaky jiny klan, tak nam to uz asi nikdo nezaplati. Proto jsem byl povolan zpet, abych osobne ridil ty nejslozitejsi useky (t.j. navazani na 2 existujici linky, plovouci antivibracni kolejove loze s vyhybkami, dilatacni zarizeni, stanice...) Rovne kolejove pole uz maji vzhledem k neustalemu opakovani zvladnute i mistni a staci je jen kontrolovat, aby nebyli cely den zasiti ve stinu. Mluvi se zde takovou divnou anglictinou nebo mistnim jazykem Tagalok, ve kterem lze vypozorovat nejake staro- spanelske vyrazy.

Auta

Mitsubishi je hodne zastoupene, rekl bych, ze asi nejrozsirenejsi po Toyote.

Auta jsou zde vsech generaci, od velmi starych az po nejnovejsi modely, vcetne Eva X, Pajero, Montero Sport apod. Autobusy jsou Mitsubishi Fuso a dodavky Mitsubishi Canter.

Restaurace

Chodim rad do japonskych restauraci. Jidlo je zdrave a zajimave, i kdyz pro mistni pomerne drahe. Oblibene jidlo je sashimi

Mesto a Priroda

V Manile je tropicke podnebi, nejcastejsi teploty jsou 25 az 35°C, vlhkost dosahuje az 100%. V takovem podnebi roste divoce skoro vsechno, napr. i vzacne orchideje, jsou tu neco jako bodlaky u nas... Mesto ma svou obchodni ctvrt MAKATI, ve ktere jsou mrakodrapy skoro jako v New Yorku. Nektere vyznamne mosty jsou dilem Mitsubishi Heavy Industry. Ve spicce je nejvyhodnejsi se prepravovat pouze metrem, to jede po viaduktu (viadukt je levnejsi, nez podzemni draha, kde se musi nakladne a dlouho kopat tunely) a tramvajove soupravy tak nejsou blokovane auty. Vlaky maji klimatizaci a jezdi 65km/h. Jizdenka je velmi levna, nejdrazsi stoji 15 PHP (Philippino pesos, 1 EUR = 65 PHP)

Nase stavba, aneb co tam vlastne delam

V Manile jsou 3 nejdulezitejsi linky metra (spis tedy nadzemky) a konsorcium firem ktere vedu ma za ukol propojit mezi sebou dve linky na severu Manily (projekt se jmenuje Nord Extension Project) a propoji linku LRT-1 a MRT-3 (na ktere jezdi pouze 73 ceskych tramvaji CKD-Tatra KT08M, ktere v podstate venoval byvaly prezident Vaclav Havel filipinskemu lidu, aby tim zaroven pomohl krachujici CKD. Pro tuto firmu to byla bohuzel stejne i tak posledni velka zahranicni zakazka). Podarilo se jim pritom zaroven vytunelovat i IPB banku :-) Obe linky LRT-1 i MRT-3 jsou nejvytizenejsi, prepravi pres 40 tisic pasazeru za hodinu a denne pres pul milionu! Linky jsou i pres velmi nizke ceny jizdneho silne rentabilni a nepotrebuji zadne statni dotace, vydelaji si jak na svou udrzbu, tak na rozvoj a rozsireni a jeste generuji vlade velmi slusne zisky. (Tady by se mohly napr.CD, nebo DP co ucit). Vlaky na lince LRT-1 (linka byla postavena belgickym konsorciem na pocatku 80 let) jsou jiz 3 generaci (1. gen. belgicka BN - pozdeji Bombardier, 2.gen. korejsko-nemecky AD Tranz a 3.gen. japonske vlaky spickove firmy Kinky Sharyo - vyrobce superexpresu Shinkandzen). Podle puvodniho rakouskeho projektu se mely linky vzhledem ke sve nekompaktibilite mijet (jiny signalizacni system jine napeti v troleji, jiny typ kolejnice apod.), viadukty tedy logicky mely koncit vedle sebe a lidi meli z jedne linky na druhou prestupovat prejitim po schodech. Za pochodu jsme vsak vymysleli zpusob, jak linky propojit a napojit novy viadukt primo na stary. Vznikne tak interne nazvana Common Station (spolecna stanice), do ktere budou prijizdet vlaky z obou linek a navic bude pred-pripravena na budouci linku Line-7, ktera se snad zacne budovat po volbach. Technicke reseni je naprosto unikatni a museli jsme presvedcit jako oba Dopravni podniky, tak nekolik vladnich komisi, nadrizene ministerstvo dopravy a filipinskou prezidentku, aby nam jej posvetili. Vsichni byli timto napadem nadseni, vznikne uplne novy integrovany dopravni uzel. Ted jeste jen aby nam to fungovalo...

Fotogalerie:
Zacatek kazde cesty. Zde nehorazne drahy letistni parking Shipol v Amsterodamu. To nejspinavejsi auto je samozrejme moje. Codehunter to asi nesnese.
Tohle letadylko spolecnosti KLM Boenig 777-200ER nas prenese z Amsterodamu do Manily na trase dlouhe 10644km za nejakych 13 a pul hodiny. Trasa vede pres Balticke more, Moskvu, Ural, Sibir, Mongolsko, Himalaje, Cinu, jihocinske more na ostrov Luzon, kde se nachazi Manila. Pokud by nekoho zajimala cena letenky, tak tam a z5 asi 1600EUR v ekonomicke tride a 3500EUR v byznysu.
Potesilo mne, ze i hotelovy vytahy byly nasi znacky...nevim, zda na to dela Ralliart nejaky tuning, bydlel jsem v 18 patre a nez jsem tam dojel, tak to trvalo vecnost.
No jedlicky ani smrky tu nerostou, tak si vanocni stromecek teda vozdobime palmu.
Jak rikam, orchideji a podobnych kytek si tu muzete natrhat jak u nas pampelisek.
Moje stedrovecerni vecere :-), nic lepsiho jsem nesehnal, ale kapr byl.
Jidelni listek v japonske restauraci. Nebrat Wakame, Tenchin a Ebishiitake. Nejlepsi je Nikumiso, Gomamiso a Yakisoba.
A jakoby japonska servirka Shinjuki v kimonu.
Vyhled z 18 patra meho hotelu City Garden v Makati
Moje sluzebni Toyota Altis se soferem Miguelem. Nedavne povodne nam zalily dve zcela nove Hondy Civic. Mitsubishi nechteji koupit, je totiz ze vsech aut nejdrazsi :-(
Kolega z Prostejova se nechal na prochazce vyblejskout pred Jeepneyem z motorem V8 z Mercedesu. Takovy kousek se hned tak nevidi. Dokonce mel i zadni dvere a klimatizaci.
Mitsubishi Pajero 3.8 V6 v akci. Poprve to vidim na vlastnyje glaza...
Nadherny cerny Eclipse pred mym hotelem.
Most Mitsubishi Heavy Industry postaveny na jinem moste pres reku pro ceske tramvaje (linka MRT-3)
Hadejte kdopak jsem?
Tihle pistolnici me hlidaji, prej aby se mi neco nestalo, nebo me treba nekdo neunesl. No tak se teda citim uplne bezpecne...
"Safety First", aneb bezpecnost prace po filipinsku. Ted uz jen popremyslet, jak na tu strechu te budouci stanice dostaneme ty tasky, aniz bychom utraceli za nejaky pitomy jerab. Rikal jsem jim, at treba zkusi nespadnout dolu...
Vybetonovali nam super tanecni parket, tak ho kolega s zastupkyni stavbyvedouciho hned testuje. Pak se po premereni zjisti, ze je uplne naprd a firma se spletla. No nic, sbijecky a jedem. Chybela jim hudba, tak jsem jim zazpival ruskou hymnu, nic jineho jsem bohuzel neumel.
Svarujeme termitem kolejnice a zaroven pecem parky. Jenom aby nam to zase nevybuchlo jak minule, radej se kluci postavte nekam dal...
Tak uz to zacina vypadat jako trat. Problem je v tom, ze jsem mel mit o tomto case uz dve a ne jen jednokolejku jak do Vresiny :-(
Nakonec polozime i vyhybecky, aby se nam saliny mohly vyhybat a bylo na cem vykolejit. :-)
Vstup do obchodniho domu je spojen s prohlidkou zavazadel, jako na letisti. Atentaty jsou tady zcela bezne. Skoda jen, ze ta roztomila hlidacka prohlizi jen zeny (Female)...
Klasicka asijska prezamestnanost. Kde je u nas jedna pokladni, maji oni 4. No ale nesezrali byste je?

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Diskuze k tretimu pokracovani 14 EvoMan zurik
6 let, 11 měsíců
Diskuze k tretimu pokracovani

Foto galerie


Články