Články


Mitsubishi v Asii

32 komentářů 2009-04-09 Přečteno: 6 183x

Mitsubishi v Asii

Nedavno jsem byl necele 3 tydny trosku pracovne v Asii na inspekcni ceste. Projel jsem Honk Kong a Kowloon a taky jsem par dni pracoval v Manile na Filipinach. V blizke budoucnosti je v planu jeste Kuala Lumpur v Malajsii, Abu Dhabi (SAE), Jakarta v Indonesii, Seoul v Jizni Koreji, Singapur a Vietnamsky Saigon. Vsude v techto lokalitach je nase firma nejak aktivni a v minulosti postavila, stavi, udrzuje nebo se nejak podili na sprave zeleznicni dopravni cesty pro mistni systemy metra, tramvaji a zeleznicni dopravy - to jen tak na okraj pro vysvetleni duvodu pobytu, nejsem tedy bohuzel zadny turista, ale cesty jsem vyuzil a dival jsem se samozrejme po vozovem parku a specielne po nasi znacce, ktera ma v Asii samozrejme sve jmeno a vyznamny podil na trhu. Co se tyce prace, tak je v Asii obecne neprijemne vysoke pracovni tempo, dela se 12 az 15 hodin a nejake prestavky jsou tak akorat na snedeni hrsti ryze, aby clovek uplne nepadl. Je zde stabilni vedro (kolem 38°C) a vlhkost vzduchu dosahuje az 100%. Zadne chranene dilny, fingovane nemoci, pauzy na kaficko nebo nakupy a patecni odjezdy na chalupu zname z nasi kotliny se zde nevedou. Management si casto nevybira vic nez max. tydenni dovolenou za rok. Stavi se 24 hodin denne a slovo "nejde" neexistuje: Delnici vetsinou spi primo na stavbach, vsude je malo mista a tak napr. jeden svaruje ve vysce 12h denne (treba ve 20 patre) draty do betonu (kterych je vsude hodne kvuli caste a silne seismicke cinnosti, tajfunum, tsunami apod. prirodnim nastraham) a druhy poklidne hajinka vedle nej a pak se vystridaji, lehatko maji jen jedno...

Honk Kong - Cina

HK (pozor, neplest z Hradcem Kralove) asi netreba predstavovat. Udelal to za me treba znamy Pepa z Hong Kongu jakozto sponzor jedne zdejsi rozpadajici se strany, nebo lepe oficialni predstavitel Mitsubishi nejaky Jackie Chan. Dnes patri Hong Kong kontinentalni Cine, ale anglicky kolonialni vliv je i po vice jak 10 let od osamostatneni neustale patrny, at uz treba dvouposchodovymi autobusy ci SPZtkami na autech, nebo spise az sterilni cistototou a poradkem, celkem neznamym jinym asijskym zemim. Vozovy park je zde nesmirne pestry, v HK je pry nejvetsi koncentrace luxusnich vozu na svete, neni problem videt na kazde druhe krizovatce Bentley za 400 000 EURo, Porsche, Mercedesy, Maserati, BMW apod. Pro nas jsem ale vyblejsknul jeden zajimavy Colt Ralliart. Jinak taxiky jsou v celem HK stejne, jsou to docela letite Toyoty Crown Comfort na LPG. Ostatne v Asii je LPG velmi rozsirene a jiny pohon ani neni ve verejne doprave povolen. Za jizdu z osobnim ropakem bez 3000 urednich povoleni by byl ridici dokonce udelen prisny fyzicky trest holi na holou zadnici.V galerii je taky par fotek na zdejsi "skromne" nemovitosti :) a celkovy pohled na zatoku, porizeny vyjezdem po serpentinach na mistni kopecek nad HK

Manila - Filipiny

Mestska doprava je neuveritelne pestra, od levnych vsudypritomnych taxiku (vetsinoy Toyoty Coroly) z devadesatych let a najetymi i 400.000km, pres slapaci a motorizovane rikse, Jepneye (zvlastni poloautobusy na bazi valecnych Jeepu zanechanych americkou armadou po osvobozeni od japonske okupace a pozdeji vyrabenych mistnimi firmami s motory Mitsubishi nebo Isuzu) pres sit nekolika linek metra na viaduktech, kde jezdi jak nase tramvaje CKD KT8M (posledni to zakazka zkrachovale CKD a financovana zkrachovalou IPB bankou) na Lince MRT-3 (postavenou Mitsubishi Heavy Industry) tak taky tramvaje belgicke, korejske a japonske (LRT-1 a 2). Zvlastnosti je, ze treba "nase" linka prepravi hodne pres 500.000 pasazeru denne a je tak (i pres levne ceny jizdenek) vysoce rentabilni (na rozdil od deficitnich dopravnich podniku v Evrope)a linky se tak neustale kazdorocne rozsiruji. Je treba ale vedet, ze v Manile je dnes pres 17 milionu lidi (oficielne asi "jen" 11 mil.). V ulicich prevazuji vetsinou japonske, korejske a dnes uz i cinske auta. Neni problem zahlednou obcas i velmi stare Mitsubishi, ktere jsou velmi oblibene pro svou dlouhou zivotnost a nenarocnou udrzbu a opravy.

Fotogalerie:


HK: Colt Ralliart v tuningu na krizovatce v centru
HK: Mrakodrapy v centru H&K
HK: Skromne byty na sidlisti v H&K
HK: Celkovy pohled na Hong Kongskou zatoku ze serpentin nad ni
HK: Interiery meho skromneho hotylku Regal v H&K
HK: Krizovatka v H&K s "londynskymi" autobusy
HK: Taxiky Toyota Crown Comfort na LPG
KH: Ja a papirova modelka...pry co je male, to je hezke :-) ... ted uz ani nevim, co jsem v tom obchode se spodnim pradlem vlastne hledal...ale asi jsem se libil prodavacce, tak me vyblejskla...
HK: tahle divna vec me zaujala uz na letisti. Celkem nechapu, co tim chtel autor rict. A taky jsem premyslel, jakou technologii je to vyrobeno, jedna se o nerez (dost tlusty plech, tak "trojka"), nikde zadny svar...dokonce jsem si jednu dobu myslel, ze to tak nafoukli stlacenym vzduchem do nejake formy...
Manila: typicky Jeepney ve folklornim tuningu (zde s motorem ISUZU), mnohe ale maji petivalcovy atmosfericky diesel Mitsubishi 5D53
Manila: Jeepney v akci - start z krizovatky. Nektere maji tak ojete pneumatiky, ze by jim je mohly zavidet i suche slicky z Formule 1. Celkem nechapu, jak na tom muzou jezdit (zvlaste v obdobi destu)... Co se kapacity tyce, tak ta je oficialne 12 osob, no ale ani dvojnasobek neni zadny problem. Ridic klidne proda 2x i jeho vlastni misto...

Manila: Lancer (odhaduji tak 1978) plne pripraven k jizde
Manila: zdejsi rideri na cinskych imitacich Harley & Davidson. Zdalky slusne, nesmite se na to ale divat zblizka... :-( ... pan Davidson se v hrobe obraci...
Manila: zdejsi Lancer Coupé aneb Mirage. Nikdy jsem nepochopil, proc se to treba nedovazelo do Evropy s technikou z Eva... :-(
Manila: "zapichnute" starsi Pajero, zde velmi oblibene kvuli spatnym cestam
Manila: jen trosku postarsi Galant :-) - vsimnete si tech zralocich zaber na prednich blatnicich...u noveho eva x toho zas tolik nevymysleli, ze?
Manila: Zrejme mistni tuner 4G63, ktery na chodniku u neznackoveho dealera pripravuje svuj bolid na vecerni ilegalni zavody :-)
Manila: standartni vuz


Manila: tak timhle traktorem me vozili do prace, jedna se o na Lexus prestavenou Toyotu Land Cruiser s motorem V8 5.2l, vzduchove odpruzeni, vse v kuzi. Auto umi treba i samo zaparkovat bez pomoci ridice. Bylo to dobre, protoze s tim absolutne neumel jezdit...

Manila: SLK AMG 350 koni meho kamose Dana. Ma ale problem, neni s tim jaksi kde jezdit, silnice jsou velmi spatne, dalnice (krome asi necelych 30km) neexistuje a i na ni je mozne dosahnou nanejvys 140km/h. No musel jsem mu slibit, ze ho pri jeho pristi ceste do Evropy svezu trosku v Nemecku, uz se tesi jako maly kluk, nikdo mu totiz neuveri, ze jel pres 200...
Manila: jede mi prace...aneb CKD DS RT8D5M v akci. Sprahnul jsem jim uz 3 soupravy do jednoho vlaku a furt maji malo. Vic uz nejde, protoze se mi to uz jaksi nevleze na stanici. Je tam takovy naval, ze se sam se vsema povolenima dostanu az tak do pateho vlaku... Neco o zdejsich salinach: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041014
Manila: tak tady uz stavime viadukt na prodlouzeni metra (propojeni mezi belgicany postavenou LRT-1 a ceskou MRT-3) na severu Manily. Mam za ukol pustit prvni vlak v lednu 2010 pred volbama (mistni politici to uz slibili lidem...) :-( takze mam pred sebou par bezesnych noci, zatim ale nevim, jak to udelam...a nejhorsi je, ze to ani nemuzu nikomu rict... -:( asi by me totiz verejne ukrizovali, to je tady totiz uplne bezne...
Manila: tak tohle je nejmensi opicka na svete, libi se hlavne holkam, zije pouze na Filipinach (a jen na jednom z 7120 ostrovu !!! ) a jmenuje se Tarsier. Krome toho, ze je nejmensi, tak se vyznacuje taky tim, ze umi otocit hlavicku o 180° (a nepotrebuje tak zpetna zrcatka...) :-). Mimochodem jeden zarostly pan, nejaky Steven Spielberg vodnekad z Californie, se touto opickou nechal inspirovat pri vytvoreni mimozemstana ET-ho a taky pry postavicka z Hvezdnych valek (ten malej zelenej sef Jediju) se Tarsieru napadne podoba...

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Mitsu v Asii - diskuze 32 EvoMan EvoMan
7 let, 9 měsíců
Mitsu v Asii - diskuze

Foto galerie


Články