Články


Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D Wagon

2008-10-20 Přečteno: 5 800x

Soukromý dakar


Velké pouštní dobrodružství letošního roku už máme za sebou. Kdo ale chce, může se jako dakarský jezdec cítit i v zasněžené české krajině. Stačí k tomu jediné – Mitsubishi Pajero Dakar.

Emblém na blatníku je jedním z poznávacích znamení edice Mitsu-bishi Pajero Dakar. Terénní vůz ověnčený tituly z této rallye se díky novému importérovi v ČR znovu hlásí o místo na trhu. Provedení Wagon, které jsme testovali, je skutečným pouštním korábem a s délkou 4795 mm je nepřehlédnutelné. Přispívá k tomu i pozměněná maska s velkým znakem nebo dvěma linkami v nasávacím otvoru předního nárazníku. Nový kulatý tvar mají mlhovky. Co nelze přehlédnout, jsou do stran vystouplé přední blatníky. Nepřekvapí tedy, že šířka vozu činí 1895 mm. Jen o 40 mm menší je výška Pajera. Eleganci tohoto off-roadu se samonosnou karoserií a vestavěným rámem s nosníky v prazích dokreslují chromované kryty zpětných zrcátek a kličky dveří. Jestliže příď působí bojovně, bok majestátně, pak záď není nijak výrazná. Terénní charakter zdůrazňuje rezerva. Jakmile otevřete dveře, jste trochu zmateni. Interiér by totiž mnohem více odpovídal osobnímu vozu. Zaujme středový panel nebo kvalitní plasty na palubní desce. Žel volant se dá nastavovat jen v jedné ose, ale elektricky posuvná sedačka pomůže nalézt dobrou pozici pořádně vysoko. Podlaha vozu je ve výšce 500 mm. I když je uvnitř místa na rozdávání, vyčnívající podběhy zadních kol a menší úhel otevírání zadních dveří nastupování dozadu trochu omezují. Jakmile otočíte klíčkem v zapalování, jste opět v off-roadu. Kromě jiného se díváte také na schéma systému 4x4. Výbava je skutečně bohatá a zahrnuje kromě jiného automatickou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna, CD přehrávač a další prvky. Zároveň se však počet airbagů zastavil jen na čtyřech. O bezpečí se zato stará ABS s EBD a stabilizační systém. Elektronikou je vůbec Pajero prošpikováno. To je jasné při pohledu na volič čtyř jízdních režimů. Ve zkratkách – 2H, 4H, 4HLC a 4LLC zprvu zabloudíte, ale záhy...


Výprava do dun

Pajero je příkladem toho, že roky letí jak zrnko písku, které sfoukl saharský vítr. Místo páky redukce má elegantní volič, který dává povel elektronice. Do rychlosti 100 km/h můžete volit nejdříve režim 4H, kdy se přes viskózní spojku rozděluje výkon mezi obě nápravy z 33:67 až na 50:50. Viskózní spojka točivý moment rozděluje plynule. Následuje 4HLC s rozdělením 50:50 a teprve po zastavení přijde ke slovu uzavření mezinápravového diferenciálu a nižší převodový poměr. Pak se Pajero nezalekne ani stoupavosti 35°. Rovněž světlá výška 215 mm a brodivost 600 mm jsou solidní parametry, ale limitem v terénu je přechodový úhel 24° daný dlouhým rozvorem 2780 mm. Pajero s nezávislým zavěšením kol zaskočí svými terénními schopnostmi. Na silnici je vůz klidný, ale má hlučnější vznětový čtyřválec o objemu 3,2 l, který si řekne běžně o 12 l/100 km. Že se s takovým žíznivým společníkem nechcete vydat na dlouhou výpravu? Situaci zachrání palivová nádrž na 90 l. Takže? Uspořádejte si svůj soukromý Dakar.

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D Wagon Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec Zdvihový objem (cm3) 3200 Max. výkon (kW/k) 118/160 při otáčkách/min 3800 Max. točivý moment (N.m) 373 při otáčkách/min 2000 Max. rychlost (km/h) 170 Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,8 Počet převodových stupňů 5 Pohotovostní hmotnost (kg) 2135 Zavazadelník (m3) 1,700 Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 13,3/8,8/10,5 Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4795/1895/1855/2780

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun

Toto je článek o modelu Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun

Mitsubishi Pajero SWB

Omlazený vítěz pouště

Mitsubishi – terénní Pajero třetí generace. Konstrukce nového Pajera je velmi progresivní. Jednou z nejzajímavějších novinek je karoserie postavená v duchu koncepce „poloskořepiny“ (rám integrovaný se samonosnou karoserií). Toto řešení um...

Mitsubishi Pajero 3.0 GLS (1997)

Symbol epochy

Vytvořit úspěšný automobil není jednoduchý úkol. A vytvořit terénní vůz, který si dokáže získat přízeň mnoha tisíc uživatelů, to je ještě těžší. Automobilka Mitsubishi, která v roce 1991 vypustila do světa druhou generaci off-roadu Pajero, se však trefila do ...

Mitsubishi Pajero

Kdo má Pajero, ten jede

Off-road Pajero první generace se jeví jako automobil mimořádně praktický. Vyznačuje se totiž velkou odolností a dlouhou životností. A co ještě lze od tohoto „tažného koně“ pro obzvlášť obtížný terén očekávat?

Mitsubishi Pajero se v řadě zemí stalo...


Články