Články


Mitsubishi Lancer 1300 GLXI (1999)

2008-09-30 Přečteno: 2 200x

Briliantová kavalerie

v angličtině kopiník neboli hulán. Colt je jasný i bez překladu. Ale navzdory svým agresivním jménům jsou tyto automobily v podstatě mírumilovné. Tato modelová řada čítá několik karosářských verzí. Nejrozšířenější je čtyřdveřový sedan Lancer, existují však i třídveřový hatchback Colt a kombi Lancer Station Wagon. Poněkud stranou stojí sportovní provedení Evolution určené především pro automobilový sport. Odolnost karosářských plechů proti rzi je vynikající a dokonce i v automobilech z prvních let výroby, které nejsou po havárii nebo byly kvalitně opraveny, je prakticky nemožné najít ložisko rzi. V nejjednodušší kompletaci GL má automobil pouze hydraulický posilovač řízení, centrální zamykání a bezpečnostní vak řidiče. V nejbohatším stupni GLX je k dispozici kompletní elektrické vybavení, klimatizace, ABS atd. Vůz potěší příkladnou ergonomií. Sedadlo řidiče je docela pohodlné, s velkým výběrem variant polohování.


Dvakrát benzin

Oba zážehové agregáty jsou naprosto spolehlivé a dokonce i nejslabší motor o objemu 1,3 l propůjčuje automobilu slušnou dynamiku a dobrý zátah z nízkých otáčkách. V kombinaci se samočinnou převodovkou se ovšem nedostatek výkonu motoru projevuje dost nápadně. Pokud se pravidelně mění olej a čistí filtry, pak se motory dožívají i 400 000 km bez generálky. Je velmi důležité, aby se pravidelně (minimálně jednou za 80 000 km) vyměnil rozvodový řemen. Zaznamenány byly případy poruchy spouštěče a alternátoru. Pětistupňová přímo řazená převodovka je běžná, a tudíž spolehlivá. Do Lanceru předposlední generace se montovala také adaptivní samočinná převodovka INVECS-II, která se přizpůsobovala stylu jízdy řidiče i vnějším podmínkám. Navzdory svému složitému elektronickému „mozku“ nepůsobí větší nepříjemnosti. K delší životnosti těchto agregátů je však nutné měnit olej vždy po 90 000 km. Podvozek má dostatečnou rezervu, ale vše závisí na způsobu jízdy a kvalitě silnic. V průměru výdrž obou náprav až do prvního většího odborného zásahu nebývá menší než 100 000 km. Do této doby se obvykle musí vyměnit pouze sloupky předního stabilizátoru. V řízení se může vyskytnout nepříjemná drobnost. Po ujetí asi 70 000 km může hřeben řízení začít klepat. Zprvu se to „léčí“ utahováním, které však po určité době už nepomáhá. Zbavit se klepání lze pouze výměnou hřebene. Ovladatelnost vozu je díky strmému řízení výborná a podvozek relativně tuhý.


Kombi i jako 4x4

Mezi vozy řady Lancer stojí trochu stranou kombi Station Wagon. S výjimkou několika prvků přední nápravy nemá v podstatě vůbec nic společného se sedanem. Ve své době se vyrábělo výhradně s pohonem všech kol, samosvorným diferenciálem a viskózní spojkou v převodném ústrojí. Přesto s tímto automobilem vůbec nepřipadá v úvahu jízda těžším terénem i navzdory jeho poměrně velké světlé výšce (185 mm). Podle shodného názoru servisních techniků nemá Wagon žádná výrazně slabá místa vyplývající z pohonu všech kol a ze všech hledisek je velmi dobrý. Většina „kombíků“ má k dispozici bohaté vybavení a kromě úctyhodné sady elektrických ovladačů mívá jejich volant několik možností nastavení, sedadlo řidiče má nastavitelnou výšku a jsou tam i průduchy směřující k nohám osob sedících vzadu. Jak v sedanu, tak také v kombi se na zadních sedadlech vyšší osoby budou cítit poměrně stísněně. Na druhé straně objem zavazadlového prostoru s různými síťkami a úložnými prostory bohatě vynahradí mírné nepohodlí. Přepravě nestandardních nákladů ve všech typech karoserie pomůže možnost částečného sklápění zadního sedadla. K nedostatkům Lanceru patří především vyšší ceny náhradních dílů. Konstrukce je však velmi přehledná a snadno repasovatelná, proto dobře udržované ojetiny zpravidla nepůsobí zvláštní problémy. Kromě toho větší výrobci náhradních dílů dodávají na trh řadu kvalitních součástek vhodných i pro Lancer. Pokud ovšem hodláte získat náhradní díly z vraků, sotva můžete uspět, protože model se často omlazoval a zdaleka ne všechny součástky jsou kompatibilní. Vysokou spolehlivost potvrzují statistické údaje.

Historie modelu


1973

1992 Uvedení nové generace Coltu a sedanu Lancer s motory 1.3 (55 kW/ /75 k), 1.6 (83 kW/113 k), 1.8 (103 kW/140 k) a 2.0 D (50 kW/68k)

1993 Kombi Lancer Station Wagon pouze s motorem 1.6

1994 Motor 1.8 vyřazen z nabídky

1996 Další generace Coltu a sedanu Lancer, Lancer Station Wagon zůstává v dosavadní podobě, diesel 2.0 D vyřazen z nabídky

1997 Nový motor 1.6 (66 kW/90 k) pouze pro Colt

2000 Ukončení výroby, nástup současné generace Lanceru (sedan i kombi)

2004 Představení nového Coltu

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Lancer

Toto je článek o modelu Mitsubishi Lancer

Konec velké legendy

Poslední EVO

Radost z představení nového dlouho očekávaného Mitsubishi Evo X vystřídala studená sprcha, která nepotěší žádného fanouška modelové řady Evo. Podle slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi, se jedná prozatí...

Mitsubishi Lancer Evo X 2011 - ještě komfortnější

Mitsubishi Lancer Evolution ušlo za poslední léta cestu od derivátu rallye speciálu k jakémusi rychlému sedanu pro každý den. Ať už tento posun kvitujete, nebo nikoli, pro příští rok bude ještě markantnější.

Mitsubishi představilo invovované provedení desáté inkarnace sv&e...

Nastaveni geometrie podvozku pro Evo I az IX

Nastaveni geometrie pro Lancer Evolution I az IX

Protoze musim nastavit geometrii na svem auticku, hledal jsem jak nastaveni z fabriky, tak pro sportovni pouziti. Vysledky uvedu v tomto clanku, tak, aby se neztratily a mohly eventuelne poslouzit i jinym uzivatelum. Uvitam doplneni a prakticke zkusenosti

Tovarni nastaveni od MMC:

Poradi hodnot: Front suspension/ Predni naprava Toe-in (sbi...

Test Lancer Evolution X SST 2009

Soukromy test Evo X SST

Tak jsem se konecne dostal k opravdovemu otestovani vrcholne verze Lanceru Evo X. Drive jsem uz zkousel mene vybavene Evo X s klasickym manualem, bez velke navigace a luxusnich doplnku. Zkousene auto je tedy predvadeci vuz v nejvyssi vybave, jako napr. dvouspojkova robotizovana prevodovka SST, Mitsubishi Multi Communication System s velkym 16:9 displayem, s celosvetovou G...

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer – Zpět na běžné silnice

Japonská automobilka Mitsubishi Motors používá jméno Lancer pro své zástupce nižší střední třídy již od roku 1973. Na český trh se právě dostává již devátá generace.

Přímými předchůdci současného sério...

Mitsubishi Lancer Evo: stručný životopis

Legendární čtyřkolka z Japonska oslavila 15 let. Na trh přichází desátá generace a je čas ohlédnout se do minulosti.U Mitsubishi našli recept na dobrý výkonný sedan už před lety. Přeplňovaný dvoulitr, pohon všech kol a čtvery dveře provází Evo už od samotného počátku. Automobilka ...

Mitsubishi EVO X FQ400 potvrzeno

Mitsubishi EVO X FQ400

Japonci oficiálně potvrdili příchod prozatím nejostřejší verze nového Lanceru.

Mitsubishi bylo více než spokojeno s výsledky reklamní kampaně během vytrvalostního závodu na okruhu v Silverstone, že nabídne limitovaný počet Lancerů EVO X s označením FQ-400 pro britský tr...

Auto s nejdelším názvem na světě

Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR FQ-400

Nejrychlejší sedan všech dob pokořuje svou výbušností i Carreru GT, ale přesto je o komických 12,3 milionu korun levnější.

Jestli je na automobilovém trhu místo, ve kterém stárnou novinky stejně rychle jako počítače, mobily a digitální foť&aac...

Mitsubishi Lancer WGN 1,6

Mitsubishi Lancer WGN 1,6: kombi s geny Eva

Pokud vyslovíte jméno Mitsubishi Lancer, většině lidí se vybaví speciální edice Evo a jen malá část si vzpomene na jeho civilního sourozenece. Lancer proplouvá českou zemí již několik let trochu v ústraní, ale toto opomíjení si určitě nezaslou...

Mitsubishi Lancer Evolution IX

Mitsubishi Lancer Evolution IX - Výbušné diamanty

První Mitsubishi Lancer Evolution se objevil na japonských silnicích v říjnu 1992. Loni v dubnu byla na autosalonu v New Yorku představena devátá generace, která se pro japonský trh vyrábí také jako praktické kombi.

Mitsubishi Lancer Evoluti...

Mitsubishi Lancer 1992-1996

Líbivá spolehlivost

Pokud potkáte na silnici Lancer, pravděpodobně ani nebudete tušit, že se tento model již přestal vyrábět. Neznamená to však, že je zastaralý: Mitsubishi obměňuje své modely tak často, že vlastně ani nemají čas dosáhnout vyššího věku. Součástí tradičního my...

Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

Ještě před klatovskou Mogul Šumava Rallye měli někteří čeští jezdci možnost premiérově si vyzkoušet svezení s nejnovější evoluční verzí vozu Mitsubishi Lancer. Novou „desítku“ přijel ve druhém dubnovém t&yac...

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Nový Lancer přitahuje pozornost. A velkou. Především mladí příslušníci silnějšího pohlaví mě často například na parkovišti u supermarketu zavalili klasickými otázkami typu „...hmm, to je ten novej Lancer, jo? Tý jo, vypadá...

M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

Majetní se dočkali, mi ostatní jen tiše slintáme a závidíme. Počínaje včerejším dnem (23.6.2008) M Motors CZ s.r.o. uvedla na český trh dlouho očekávanou novou generaci své legendy Lancer Evolution.

MMC své příznivce držela v napětí...


Články