Články


Mitsubishi Grandis DI-D Rallitronic

6 komentářů 2008-10-12 Přečteno: 3 150x

Vybroušené diamanty

Pod kapotou Mitsubishi Grandis sice tluče naftové srdce od Volkswagenu, ale díky technikům od Ralliartu se chlubí vyšším výkonem.
Když se dieselový Grandis poprvé představil veřejnosti, překvapil tím, že používal motor koncernu VW. Ale na druhou stranu: proč nevyužít osvědčenou a vyzkoušenou techniku. Japonské Mitsubishi však šlo ještě dále a „nadopovalo“ tento gregát novou elektronickou jednotkou Rallitronic. Konečný výsledek je velmi zajímavý.

Více síly Vyrovná se s benzinovou verzí

Toto spojení totiž značně předstihlo původní agregát z Wolfsburgu. Největší výkon se totiž vyšplhal na 120 kW (164 k) a maximální točivý moment na 355 N.m, což je o 20 kW a 45 N.m více než u základního Grandisu. Nejvyšší rychlost stoupla na 198 km/h. V nižších otáčkách je zvýšený výkon téměř nepostřehnutelný. Když se ale otáčky přehoupnou přes 2000 ot/min, je větší síla znát. To se také projevilo na dynamice, i když hodnoty zrychlení nejsou oficiálně zveřejněny. Podle našeho subjektivního pohledu Grandis sprintuje rychleji a jeho motor je mnohem pružnější. Vůz s jednotkou Rallitronic zrychlení z 60 na 140 km/h na 6. převodový stupeň dokáže za 17 s a bez jednotky za 22 s. Na spotřebě se vyšší výkon projevil jen minimálně – během testu jsme dosáhli kombinované spotřeby 7,1 l nafty na 100 km. Bohužel největší nedostatek odstraněn nebyl. Motor je neklidný, hlučný a vibrace od něj znepříjemňují jízdu.

Oficiální cesta S Rallitronicem neztratíte záruku

Jednotka na zvýšení výkonu Rallitronic (za 29 990 Kč je k dostání také pro naftové verze modelů Pajero a L200) je originální příslušenství Mitsubishi Motors. Po její instalaci je totiž vůz v plné záruce výrobce. Navíc je nová řídicí jednotka schválena Ministerstvem dopravy, takže nové výkonové parametry jsou uvedeny v osvědčení o registraci vozidla. Sportovně střižené MPV Grandis má víceméně vše, co zákazník od této kategorie očekává: prostorný interiér, třetí řadu sedadel, která se skládá do dna zavazadelníku nebo spoustu odkládacích schránek. Navíc díky nižší stavbě karoserie patří jízdní vlastnosti Grandisu k tomu lepšímu v dané kategorii. Totéž můžeme říci také o přesném řízení.


Mitsubishi Grandis DI-D Rallitronic Motor přeplň. vznětový čtyřválec Zdvihový objem (cm3) 1968 Max. výkon (kW/k) 120/164 při otáčkách/min 3800 Max. točivý moment (N.m) 355 při otáčkách/min 2930 Max. rychlost (km/h) 198 Zrychlení 0–100 km/h (s) - Počet převodových stupňů 6 Pohotovostní hmotnost (kg) 1710 Zavazadelník (m3) 0,315 Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 8,4/5,6/6,6 Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4765/1795/1655/2830

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Grandis 6 jozocz DRSBoo
7 let, 4 měsíců
Grandis

Foto galerie

Mitsubishi Grandis

Toto je článek o modelu Mitsubishi Grandis


Články