Články


Mitsubishi Galant 2.0 Elegance (2000)

2008-10-13 Přečteno: 3 192x

Parádivý samuraj

Osmá generace Galantu se designérům skutečně vydařila. Ani se nechce věřit tomu, že jde o dílo japonských tvůrců z 90. let minulého století. S jeho šarmantní tváří ovšem neladí tuctový interiér

Vedle testovaného sedanu existuje ještě kombi, na které narazíte vzácně. Jako nových se jich totiž moc neprodalo. Ostatně ani sedan nepatří k tomu nejběžnějšímu zboží v českých autobazarech. Pokud na něj narazíte, můžete mluvit o štěstí. Ale pozor! Ani pak nemusíte mít vyhráno. Servisní síť je poměrně řídká, náhradní díly docela drahé, takže se vyplatí obezřetnost. Řada původních majitelů navíc Galanty servisovala různými neoriginálními cestami, a tak starší kusy nemusejí být v nejlepším technickém stavu. I z tohoto důvodu varujeme před jakoukoliv starší generací, než je zkoušená osmá (interní kódové označení EAO).


Elegance na druhou

Galant pečuje o bezpečí posádky dostatečně a v nejvyšší specifikaci Elegance osazenstvo netrpí ani nedostatkem komfortu. Čtyři airbagy a ABS patří k samozřejmostem, plná elektrifikace jakbysmet a samočinná klimatizace korunuje vysoký standard vnitřního vybavení. Bohužel přístrojová deska svým vzezřením nepřekračuje stín japonských vozů 90. let. Masu jednoduchého šedivého plastu rozbíjí imitace dřeva na středové konzole, ale nepohledný volant značného průměru vychyluje subjektivní vjemy na zápornou stranu. Z pohledu poměru mezi cenou a výbavou však Galant patří k lákavým alternativám ve střední třídě, a to ve srovnání s japonskou i evropskou konkurencí.

Solidní základ

Dvoulitrový agregát sice tvoří spodní okraj motorové palety, nicméně za svůj projev se stydět nemusí. Podprůměrným výkonem zrovna neoslní, ale je celkem pružný, takže splnit nároky na dynamickou jízdu (navzdory těžšímu zpřevodování) mu nečiní až takové problémy. Ostatně dvouapůllitrový šestiválec na tom není zase o tolik lépe a přímovstřikový čtyřválec 2.4 GDI se dá nazvat raritou. My jsme u dvoulitru ocenili jeho vylepšené odhlučnění. K největším slabinám vozu patří mizerné řazení. Dráhy řadicí páky jsou dlouhé, ovládací síly značné a přesnost za moc nestojí. Škoda, kůží obšitá hlavice padne do ruky a vybízí k použití...

Komfort v popředí

Relativně měkce odpružený podvozek klade důraz na pohodlí. To koresponduje se zaměřením rodinného sedanu. Ovladatelnost poněkud trpí příliš velkým volantem, který má navíc zbytečně tenký věnec. Lze ho seřídit pouze výškově a ještě k tomu v nedostatečném rozsahu. Řidiči nekonfekční postavy jistû pomůže alespoň dvojité nastavování výšky sedáku. Vůči sedadlům nemáme výhrady, jejich rozměry vyhoví i rozložitějším postavám a výplně nezklamou ani na delších cestách. Přední i zadní sedadla jsou umístěna hodně nízko, takže nástup a výstup není nejpohodlnější. Na druhou stranu cestující pociťují dostatek místa nad hlavami. Bohužel pro kolena osob sedících vzadu zbývá prostoru stěží tak akorát. Zavazadelník charakterizuje lehce nadprůměrná hodnota objemu, která se dá zvětšit sklopením děleného opěradla. Jeho víko však spočívá na jednoduchých pantech, které zasahují do ložného prostoru, čímž omezují jeho využitelnost. Totéž se týká vystupujících podběhů zadních kol.


Historie modelu

997 Uvedení 8. generace sedanu a kombi s motory 2.0 (100 kW/136 k), 2.5 V6 (120 kW/163 k) a 2.0 TD (66 kW/90 k) 1999 Nový motor 2.4 GDI (110 kW/150 k) 2000 Dílčí modernizace, přepracované motory 2.0 (98 kW/133 k) a 2.5 V6 (118 kW/160 k), turbodiesel 2.0 TD vyřazen z nabídky 2004 Ukončení výroby a nahrazení novou generací (sedan vyráběný v USA), která se do Evropy nedováží

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Galant

Toto je článek o modelu Mitsubishi Galant

Mitsubishi Galant 1988-1992

Kvalita, spolehlivost, dobrá dynamika

Poměrně časté střídání generací by mohlo vytvořit dojem, že většina japonských automobilů rychle stárne. Nicméně Mitsubishi Galant výrobního roku 1987 není ani dnes špatná volba. To pochopitelně platí v případě, že jeho předchozí majit...


Články