Články


Mitsubishi Colt 1300 GLI

2008-10-02 Přečteno: 2 700x

Nenápadný společník

Mitsubishi Colt sice na našich silnicích není často k vidění, ale při koupi ojetého malého vozu se s ním rozhodně vyplatí počítat. Za nepříliš atraktivní fazonou se skrývá spolehlivá a dobře zpracovaná technika.
Jistou nevýhodou tohoto Mitsubishi je skutečnost, že se k nám prostřednictvím oficiálního importéra dovezlo pouze malé množství kusů. To samozřejmě omezuje výběr a zvyšuje ceny, byť ty obecně nejsou výrazně vyšší než u srovnatelných vozů jiných značek. A tak jediný skutečný zápor představují poměrně drahé náhradní díly.

Zpracování přístrojové desky nelze po stránce kvality nic vytknout.

Jezdí jen na benzin

Nabídka karoserií ani motorů není příliš široká. Existuje vlastně jen třídveřový hatchback, což výrazně omezuje využitelnost Coltu z pohledu rodinných potřeb. Přestože je určen pro pět cestujících, ti vzadu se musejí smířit s hodně omezeným prostorovým komfortem. A protože zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem jen 0,240 m3, je zřejmé, že Mi-tsubishi Colt dostatečně vyhoví jen dvojici cestujících. Všechny zážehové pohonné jednotky jsou čtyřválcové a od roku 1991 s výjimkou toho nejslabšího šestnáctiventilové. Základní „třináctistovka“ s 12 ventily disponuje největším výkonem 55 kW (75 k). Motor o objemu 1,5 l s výkonem 66 kW (90 k) byl v roce 1992 nahrazen „šestnáctistovkou“ s výkonem 83 kW (113 k), ale v roce 1997 výrobce z emisních důvodů snížil její největší výkon na 66 kW (90 k). Pro sportovní variantu GTI se dodával agregát o objemu 1,8 l s největším výkonem 100 kW (136 k) a od roku 1992 dokonce 103 kW (140 k). Výroba verze GTI však skončila v roce 1994. Příznivci nafty u Coltu nepochodí. Vznětový čtyřválec o objemu 1,8 l se přestal dodávat v roce 1992. Není divu, jeho největší výkon 44 kW (60 k) vypovídá o tom, že tento agregát nepatřil ani ve své době k nejpovedenějším a o jeho koupi nemá smysl usilovat..

Málo závad

Tento malý Japonec plní nároky na bezproblémový vůz a podle statistik poruchovosti patří k tomu nejlepšímu, co lze v nižší třídě sehnat. U starších exemplářů bývají zdrojem potíží opotřebované zapalovací svíčky a víko rozdělovače, novější vozy si žádají častější výměnu akumulátoru. Výfukový systém je náchylný ke korozi a navíc nevyniká těsností. Brzy se opotřebují klouby hnacích hřídelů, což se považuje za největší handicap Coltu. V ostatních ukazatelích tento vůz zcela uspokojí. Úniky oleje z motoru a převodovky nejsou ničím výjimečným ani u větších a dražších vozů. Defekty elektrického ovládání oken a klimatizace už postihnou jen majitele nejlépe vybavených verzí. Všechny motory lze i navzdory vysokým měrným výkonům zařadit mezi „držáky“, nicméně všechny jsou dost hlučné a žíznivé. Emise ve výfukových plynech pak překračují hodnoty obvyklé u stejně starých konkurentů. Přímo řazená převodovka funguje spolehlivě, ale její ovládání nelze vždy označit za snadné. Při větším namáhání mají brzdy tendenci vadnout. Jízdní vlastnosti jsou však hodnoceny vysoko a totéž lze říci o kvalitě dílenského zpracování.


Zadní skupinové svítilny jsou vyvedeny v americkém stylu

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Colt

Toto je článek o modelu Mitsubishi Colt

Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Tokio 19. prosince (ČTK) - Japonská automobilka Mitsubishi Motors Corp zvažuje snížení výroby v Evropě. Japonský list Asahi uvedl, že plány automobilky počítají do konce roku 2012 se zastavením výroby modelu Colt v Nizozemsku.

Závod v Nizozemsku vyrobil ve fiskálním roce 2009 zhruba 50.000 vozů, z toho bylo ...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.1 MPI

Test Coltu 2009 s nejmensim motorem 1.1 75k/100Nm 5MT

Az nyni jsem se dostal k poradne projizdce s nove zakoupenym Coltem 2009 s nejslabsim motorem a nemuzu se o dojmy nepodelit. Chtel jsem do firmy nejake ekonomicke auto s nizkou spotrebou ale prostornym interierem, ktere nebude drahe, bude mit nizke provozni naklady, nebude v servise kazde utery odpoledne, bude solidne a neotrele vypadat, nebud...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.3 MPI

novy Colt 2009

Konecne jsem se dostal k poradne projizdce s faceliftovanym Coltem tohoto modeloveho roku. Testovany model byl vybavem asi nejprodavanejsim motorem 1.3MPI MIVEC DOHC 16V se slusnymi 95 konmi pod kapotou a krouticim momentem 125Nm. Prevodovka byl klasicky manualni petikvalt. Auto melo vybavu stupne Invite, ktera zahrnovala mimo jine ESP (stabilizacni system), 6 airbagu (dva celn...

Baby EVO

MITSUBISHI COLT RALLIART

Nedávno se objevil modernizovaný Colt,teď se nám poprvé do ruky dostala jeho ostrá verze Ralliart. Sportovní verze ralliart se od základní verze modelu zásadně liší,dostala točivou přeplňovano patnáctistovku,zesílenou karoserii i sadu optických doplňků,už na první poh...

Historie Colta

Začátek

První Colt byl vyroben v roce 1962 Colt 600 víceméně jako městské vozítko o obsahu 0,6l s výkonem 18kw .O rok později jej následoval Colt 1000 s výkonem 37kw.

Generační vývoj

Až v roce1978 vyjela vlastně první generace Colt A150 vyráběná do roku 1983 o obsahu 1,2 - 1,4 - 1,4turbo vyr&a...

Mitsubishi Colt CZT

Mitsubishi Colt CZT: ve stopách Zera

Motor 1,5 turbo o výkonu 150 koní dělá z malého Coltu kompaktní stíhačku. Čeká Colt CZT věčná sláva, nebo osud starého Zera?

V době svého zavedení v roce 1940 se Mitsubishi Zero vyrovnaly jakékoliv jiné stíhačce na světě a většinu jich pře...

Colt CZ.....

Jiný přístup

Společnost Mitsubishi Motors využila zázemí svého finančně-průmyslového impéria a vstoupila s novými modely do nové éry. Hodlá získat jak ztracené pozice v Japonsku a USA, tak posílit v Evropě. Právě v Evropě je mimořádně důležitý úspěch modelu Colt. Jak tedy ...


Články