Články


M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

2008-06-24 Přečteno: 3 509x

M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

Majetní se dočkali, mi ostatní jen tiše slintáme a závidíme. Počínaje včerejším dnem (23.6.2008) M Motors CZ s.r.o. uvedla na český trh dlouho očekávanou novou generaci své legendy Lancer Evolution.

MMC své příznivce držela v napětí už od podzimu roku 2005 kdy na autosalonu v Tokiu představila hodně diskutovaný Concept-X a v lednu 2007 v Detroitu další studii pod názvem Prototype-X. Ti z nás kdo navštívil loňský brněnský autosalon jej mohli vidět na vlastní oči.

Nyní je nová generace - již desátá - na českém trhu. Stále je to EVOLUTION, stále je to čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (tentokrát je to např. S-AWC), ale … je zcela nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti, má nové ambice a vyzývá nové konkurenty. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá "jen" jako LANCER EVOLUTION.

Tolik oficiální sdělení M Motors CZ.

Ale …. Je tu ještě mnoho dalších ale. Stačí si jen projít nesčetně diskuzí na dané téma Evolition X. Mnoho fanoušků evoluce vyčítá nové generaci přehršle technických vymožeností a tím neúměrné navyšování hmotnosti vozidla. K čemu mi je super klimatizace a super audio soustava, když chci super sportovní káru. Ale …. Je tu další ale s oblasti použitelnosti nové generace jako takové. Samotné MMC uvádí, že nová generace Eva je určená širokému segmentu spotřebitelů a uživatelů. Proto tolik technických vymožeností a luxusu v základní výbavě ….

Ale dost už polemizování. Pojďme se podívat čím je vlastně nová generace tak vyjmečná.

Nejdůležitější fakta

Lancer EvolutionLancer Evolution

  • karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe
  • má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan
  • v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou "jet fighter"
  • 450,5 cm dlouhá a 181 cm široká karoserie
  • rozvor 265 cm
  • torzní tuhost je vyšší o 39 % oproti předchozí generaci
  • uhost v ohybu je vyšší o 64 % v porovnání s modelem Lancer Evolution IX
  • střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku
  • skýtá ekvivalent až 9 airbagů
  • cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP
  • nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63 a umožňuje tak snížit těžiště vozu
  • výkon motoru je 217 kW (295 k) při 6 500 ot/min
  • maximální rychlost dosahuje 242 km/h
  • v nabídce je s pětistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatizovanou převodovkou TC-SST, která dává možnost výběru mezi manuálním a automatickým režimem a možnost nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport
  • zavěšení přední nápravy: vzpěry MacPherson, vinuté pružiny
  • zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové
  • super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) vybavený snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC
  • výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh
  • dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo

Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85 % s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6 % celkového objemu prodaných modelů Lancer.

Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: "Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů.“ A dodal: „Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu."

Cenu vozu Lancer Evolution začíná na 1 149 900 Kč (vč. DPH).

Zdroj: www.mitsubishi.cz a www.mitsubishiklub.cz

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Lancer

Toto je článek o modelu Mitsubishi Lancer

Konec velké legendy

Poslední EVO

Radost z představení nového dlouho očekávaného Mitsubishi Evo X vystřídala studená sprcha, která nepotěší žádného fanouška modelové řady Evo. Podle slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi, se jedná prozatí...

Mitsubishi Lancer Evo X 2011 - ještě komfortnější

Mitsubishi Lancer Evolution ušlo za poslední léta cestu od derivátu rallye speciálu k jakémusi rychlému sedanu pro každý den. Ať už tento posun kvitujete, nebo nikoli, pro příští rok bude ještě markantnější.

Mitsubishi představilo invovované provedení desáté inkarnace sv&e...

Nastaveni geometrie podvozku pro Evo I az IX

Nastaveni geometrie pro Lancer Evolution I az IX

Protoze musim nastavit geometrii na svem auticku, hledal jsem jak nastaveni z fabriky, tak pro sportovni pouziti. Vysledky uvedu v tomto clanku, tak, aby se neztratily a mohly eventuelne poslouzit i jinym uzivatelum. Uvitam doplneni a prakticke zkusenosti

Tovarni nastaveni od MMC:

Poradi hodnot: Front suspension/ Predni naprava Toe-in (sbi...

Test Lancer Evolution X SST 2009

Soukromy test Evo X SST

Tak jsem se konecne dostal k opravdovemu otestovani vrcholne verze Lanceru Evo X. Drive jsem uz zkousel mene vybavene Evo X s klasickym manualem, bez velke navigace a luxusnich doplnku. Zkousene auto je tedy predvadeci vuz v nejvyssi vybave, jako napr. dvouspojkova robotizovana prevodovka SST, Mitsubishi Multi Communication System s velkym 16:9 displayem, s celosvetovou G...

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer – Zpět na běžné silnice

Japonská automobilka Mitsubishi Motors používá jméno Lancer pro své zástupce nižší střední třídy již od roku 1973. Na český trh se právě dostává již devátá generace.

Přímými předchůdci současného sério...

Mitsubishi Lancer Evo: stručný životopis

Legendární čtyřkolka z Japonska oslavila 15 let. Na trh přichází desátá generace a je čas ohlédnout se do minulosti.U Mitsubishi našli recept na dobrý výkonný sedan už před lety. Přeplňovaný dvoulitr, pohon všech kol a čtvery dveře provází Evo už od samotného počátku. Automobilka ...

Mitsubishi EVO X FQ400 potvrzeno

Mitsubishi EVO X FQ400

Japonci oficiálně potvrdili příchod prozatím nejostřejší verze nového Lanceru.

Mitsubishi bylo více než spokojeno s výsledky reklamní kampaně během vytrvalostního závodu na okruhu v Silverstone, že nabídne limitovaný počet Lancerů EVO X s označením FQ-400 pro britský tr...

Auto s nejdelším názvem na světě

Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR FQ-400

Nejrychlejší sedan všech dob pokořuje svou výbušností i Carreru GT, ale přesto je o komických 12,3 milionu korun levnější.

Jestli je na automobilovém trhu místo, ve kterém stárnou novinky stejně rychle jako počítače, mobily a digitální foť&aac...

Mitsubishi Lancer WGN 1,6

Mitsubishi Lancer WGN 1,6: kombi s geny Eva

Pokud vyslovíte jméno Mitsubishi Lancer, většině lidí se vybaví speciální edice Evo a jen malá část si vzpomene na jeho civilního sourozenece. Lancer proplouvá českou zemí již několik let trochu v ústraní, ale toto opomíjení si určitě nezaslou...

Mitsubishi Lancer Evolution IX

Mitsubishi Lancer Evolution IX - Výbušné diamanty

První Mitsubishi Lancer Evolution se objevil na japonských silnicích v říjnu 1992. Loni v dubnu byla na autosalonu v New Yorku představena devátá generace, která se pro japonský trh vyrábí také jako praktické kombi.

Mitsubishi Lancer Evoluti...

Mitsubishi Lancer 1300 GLXI (1999)

Briliantová kavalerie

v angličtině kopiník neboli hulán. Colt je jasný i bez překladu. Ale navzdory svým agresivním jménům jsou tyto automobily v podstatě mírumilovné. Tato modelová řada čítá několik karosářských verzí. Nejrozšířenější je čtyřdveřový sedan L...

Mitsubishi Lancer 1992-1996

Líbivá spolehlivost

Pokud potkáte na silnici Lancer, pravděpodobně ani nebudete tušit, že se tento model již přestal vyrábět. Neznamená to však, že je zastaralý: Mitsubishi obměňuje své modely tak často, že vlastně ani nemají čas dosáhnout vyššího věku. Součástí tradičního my...

Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

Ještě před klatovskou Mogul Šumava Rallye měli někteří čeští jezdci možnost premiérově si vyzkoušet svezení s nejnovější evoluční verzí vozu Mitsubishi Lancer. Novou „desítku“ přijel ve druhém dubnovém t&yac...

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Nový Lancer přitahuje pozornost. A velkou. Především mladí příslušníci silnějšího pohlaví mě často například na parkovišti u supermarketu zavalili klasickými otázkami typu „...hmm, to je ten novej Lancer, jo? Tý jo, vypadá...


Články