Články


Hardcore tunning aneb jak dostat z Eclipse 600HP díl II.

23 komentářů 2011-11-12 Přečteno: 4 514x

Hardcore tunning aneb jak dostat z Eclipse 600HP

díl II.

Vzhledem k tomu, že dostávám neustále mnoho zpráv s žádostí o pokračování v seriálu o úpravách eclipse, tak jsem se rozhodl po dlouhé době napsat druhý díl tohoto seriálu. Pokud Vás to osloví a bude dost ohlasů tak to tu s váma dotáhnu až do úplného konce. Mam teď už konečně i trochu času tak to snad pujde.

První díl byl vlastně tak trochu lehký úvod o čem to všechno bude. Vzhledem k tomu, že u nás je eclipsů v turbu jak šafránu a převládají majitelé atmosferické verze úžasného motoru 4G63 , budu se ze začátku věnovat vyladění motoru bez turba a až potom přejdeme k té správné zábavě s oturbeným 4G63 a postupem jak z atmosféry udělat v našich podmínkách turbo tak, aby to vyšlo na rozumné peníze.

Takže začínáme

Základem všeho, než se vůbec pustíme do nějakých úprav, je uvést motor do 100%  stavu. Nemá cenu si namlouvat, že poladíme 20let starý motor a budem s ním trhat asfalt jen tak bez alespoň částečné GO. To by nám při první příležitosti řekl nashledanou.

 

Začneme výběrem toho správného sportovního náčiní. Nejlepší pro další úpravy je Eclipse 1G z roku 1990 - 06 1992. s motorem 6bolt. A jak takový 6bolt motor vůbec vypadá? 6bolt znamená, že má setrvačník ke klice přišroubovaný 6ti šrouby. U eclipse z roku 90 a 91 to jsou všechny motory u eclipse z roku 1992 se dávali pouze do června. Dá se to také poznat podle snímače polohy vačky u 6bolt je buď s kovovým víčkem a rovnou z něj vedou dráty to je pouze u 6bolt motorů ,pak je verze s kovovým víčkem a konektorem přímo na snímači to je na 80% 6bolt a pokud máte s plastovým víčkem tak ten se používal pouze u 7bolt. Další možnost kde to rychle zjistit je na tvaru olejové vany. 6bolt mají vanu při pohledu z boku na rozvody oblou 7bolt mají na olejové vaně prolis dovnitř.

                                                                                                                                     

A jaké že to jsou hlavní výhody 6bolt motoru oproti 7bolt ?

6bolt pochází ze zlaté éry automobilového průmyslu, kdy se ještě nešetřilo na materiálech a hlavně mitsubishi z důvodu přihlášení do účasti na rally WRC muselo používat typ motoru použitý ve vozech Lancer WRC i v seriové výrobě. A tak se do výroby dostal tenhle supersilnej blok, asi vůbec nejlepší 2.0 řadový čtyřválec na světě.

A jaké jsou ty hlavní rozdíly 6bolt a 7bolt (zatím budeme srovnávat pouze motory 1G)

Hlavní výhody 6bolt

silnější ojnice vydrží bez problému 400HP v serii (7bolt max do 350HP)

širší ojniční ložiska

nitridovaná kliková hřídel ( 7bolt motory nemají nijak tvrzený povrch klikovky,jsou více náchylné na opotřebení )

12mm hlavové šrouby ,dají se použít po přeměření opakovaně a vydrží větší plnící tlak (7bolt verze má 11mm a při utažení se překročí mez kluzu materiálu a nedají se znovu použíz)

nejsou náchylné na cranckwalk (7bolt ano ,ale je pravda, že tenhle problém je zbytečně nafouklá bublina ani u 7bolt to neni tak hrozný jak se píše)

 

Tak motor máme vybraný - nejlépe 6bolt 4G63

 

No a co s ním budem dělat dál si povíme příští sobotu.

 

Mějte se lidičky

drake

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Příští díl 23 drake estimator
2 let, 7 měsíců Příští díl

Foto galerie

Mitsubishi Eclipse

Toto je článek o modelu Mitsubishi Eclipse


Články