Články


Dodatecna montaz palubniho pocitace

6 komentářů 2009-02-25 Přečteno: 4 601x

Montaz a vyuziti palubniho pocitace

Vzdycky me bylo lito, ze auto jako Evo nema az do sve devate evoluce beznou vec jako palubni pocitac. Patral jsem na Netu az jsem narazil na moskevskou firmu SERG Electronics... Po pocatecni neduvere a otukavani jsem jejich vyrobek objednal za necelych 90 EURo (2330 rublu), coz se mi jevilo jako velmi primerena suma. Firma pocitac ihned zaslala, posta sla ale 18 dni...

Balicek byl dobre chraneny proti poskozeni, pocitac je zabalen ve velmi luxusni krabicce, jeho povrchova uprava, konektor i vodice budi duveru, nejde o zadne cinske zbozi.

K pocitaci je spousta "literatury", jak v rustine, tak v anglictine. Dulezity je zejmena navod k montazi s barevnymi fotografiemi primo pro muj typ auta a sipkami, kde co odsroubovat, v jakem poradi apod. Je zde i navod, jak pocitac prvotne nastavit a ozivit a strom s nekonecnymi MENU.

Montaz mi zabrala asi 3 hodiny docela usilovne prace, musi se rozmontovat skoro pul auta, v podstate cela pristrojova deska, odpojit akumlator, natahnout spousty dratu, upravit jejich delky a k necemu je prikurtovat, aby nedrncely, ale s navodem to opravdu jde i nezkusenemu elektrikari, jako jsem ja.

Pocitac se ulozi do mista puvodnich digitalnich hodin, rozmerove tam padne naprosto bez vule, dokonce lepe, nez originalni hodiny, ktere na kostkach vrzou.

Pripoji se v podstate na 5 mist: na tachometr 1 vodicem, na ECU 2-ma vodici, na puvodni konektor hodin (4-mi vodici) a vyvedou se dva kabely na jejichz konci jsou cidla teploty, a to jedno do interieru ke stropu do oblasti zpetneho zrcatka a jeno ven, nekde do narazniku. Kupodivu nejvetsi problem byl nejak inteligentne uchytit ty cidla teploty, zvlast to venkovni, nesmi vystupovat z karoserie kvuli myti, nesmi byt u tepleho motoru apod. Proztim jsem ho dal do predniho blatniku, dal mi kabel nedovolil.

Pocitac ma nepreberne mnozstvi funkci, ovlada se jednoduse pouze 3-mi tlacitky, vsechny moznosti nemam zdaleka zvladnute.

Bezne funkce: okamzita a prumerna spotreba paliva, cas, datum, dojezdova vzdalenost, venkovni a vnitrni teplota, mnozstvi paliva, ujeta vzdalenost, cena jizdy (da se naprogramovat cena paliva v EURech, nbo USD)

Sportovni funkce: (ty me predevsim zajimaly): vse je plne programovaelne, daji se nastavit napr. otacky prerazeni rychlosti (pri jejich dosazeni zapipa). Stejne tak pri prekroceni 3 predem definovanych rychlosti (napr. mesto, mimo a dalnice) opet upozornuje definovanym pipanim a to vcetne prednastavene hlasitosti. Dale ma funkci zrychleni na 100km/h (pry s presnosti 0.2s), meri a zaznamenava take nejvyssi dosazenou rychlost mezi nastartovanim a zastavenim motoru, je mozne i odpocitavani predem nastavene hodnoty...je dokonce mozne z pameti vyvolat az 80 poslednich cest! Funguje samozrejme i jako presny digitalni otackomer, rychlomer a merit ujete vzdalenosti v realnem case.

Barvu displaje je mozne objednat jakoukoliv, zde je oranzovy, jako originalni pristroje, je mozne nastavit jas a kontrast pro den a noc a rozsvicena svetla. Je mozne zobrazeni vzdy dvou udaju, jejich kombinace se opet daji naprogramovat, je tedy napr. mozne jezdit se zobrazenou okamzitou spotrebou a treba obema teplotami, nebo napr. se zobrazenou cenou na 100km jizdy a treba prumernou spotrebou, nebo otackomerem apod.

Hmotnost pristroje je zanedbatelnych 150 gramu, zaruka je (teoreticky) 3 roky. Jak uz jsem psal, temer vsechny parametry lze tedy prednastavit a pote i korigovat podle skutecnosti (tachometr dokonce podle stupne opotrebeni pneumatik, rychlost lze nastavit presne podle GPS, lze naprogramovat napr. velikost nadrze i rezervy apod. Ted musim uz jen jezdit, abych jej tedy naladil co nejpresneji. Pocitac kupodivu ihned napoprve po montazi fungoval, provedl jsem generalni reset a prednastavil pozadovane parametry vozu.

Vice je na webu vyrobce, ktery tyto computery dodava pro spousty znacek a typu a to dokonce i dealerum novych vozu, kteri je nasledne montuji zakaznikum na prani: SERG ELECTRONICS

Prubezne, az se s pristrojem vice sziju, sem budu pripisovat zkusenosti a poznamky

Par fotografii z montaze:


Celkovy pohled na zastaveny palubni pocitac
Puvodni hodiny a novy palubni pocitac
Rozmontovana pristrojovka (jeste ne cela, bylo nutno odstrojit i pravou cast: prihradku spolujezdce a spodni kryt ECU
Opravdu podrobny navod k montazi, nechybi obrazky ani postup
Pripojeni na konektor hodin
Budouci pripojeni na kabelovy svazek ECU vozu
Krabice, navod a prehledny synopticky "strom" rozsahlych menu
Pohled na pocitac zezadu
Pocitac s vodici a teplotnimi cidly (teplotni cidla jsou ty dost tluste cerne draty)

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
da se to i do galanta 6 rbshooter rbshooter
6 let, 5 měsíců da se to i do galanta

Foto galerie


Články