Články


Direct Injection Power 3 - sprej

2 komentářů 2009-10-12 Přečteno: 5 877x

čistič sání a ventilů pro motory s přímým vstřikováním


VLASTNOSTI: − okamžitě a důkladně čistí systém sání vzduchu a sací ventily − silný proud rozstřikování podporuje čisticí účinek − rozpouští laky a usazeniny − snadné použití, čištění trvá jen 5 minut − demontáž částí motoru není nutná − obnovuje a udržuje výkon motoru − odstraňuje problémy se startováním − zlepšuje akceleraci POUŽITÍ: Doporučuje se používat při každém servisním intervalu, aby se udržovalo v čistotě sání, sací ventily a řídící ventil EGR benzínových motorů s přímým vstřikováním..

Jaký je rozdíl mezi standardním vstřikovacím systémem a přímým vstřikováním u benzínových motorů?

V benzínovém motoru se standardní vstřikovací soustavou nasává píst vzduch přes sací potrubí a sací ventily. Do tohoto proudu vzduchu je v sacím potrubí vstřikováno palivo před tím, než přijde do spalovacího prostoru. Palivo a vzduch jsou smíchány. Tato směs vstupuje přes sací ventil do spalovacího prostoru. Směs je stlačována. Na konci komprese je tato směs zažehnuta zapalovací svíčkou, což vede ke spalování. Vstřikovací trysky fungují při tlaku kolem 3,5 baru.V benzínovém motoru s přímým vstřikováním nasává píst vzduch přes sací potrubí a sací ventily. Vzduch vstupuje přes sací ventil a přichází do spalovacího prostoru. Pístem je stlačován pouze nasátý vzduch. Na konci komprese je vstřikováno palivo přímo do spalovacího prostoru. Palivo a vzduch se během velmi krátké doby ve spalovacím prostoru smíchají. Tvar hlavy pístu je speciálně upraven tak, aby napomáhal lepšímu promíchání směsi. Zapalovací svíčka zažehne vzniklou směs, což vede ke spalování. Vstřikovací trysky fungují při tlaku od 30 do 100 barů.

VÝROBCI

DISI (Direct Injection Spark Ignited) motory, nebo-li zážehové motory s přímým vstřikováním pro vozidla s benzínovými motory byly zaváděny: VW / Audi / Seat / Škoda FSI® od 2002 VW Lupo FSI® od 2000 Mitsubishi GDI® od 1997 Nissan od 1998 Toyota SIDI od 1998 BMW 2002/2003 DaimlerChrysler CGI® od 2002 Alfa Romeo (Fiat) 2002/2003 Renault IDE od 1999 A následující výrobci automobilů jsou v experimentální fázi před zavedením: Opel (GM) GM Ford Deutschland PSA (Peugeot / Citroën) Porsche

PROBLÉMY

Aby se ve velmi krátkém čase, který je před zážehem k dispozici, docílilo dobrého smíchání směsi vzduch / palivo, byly vyvinuty dva systémy vstřikováníPoměry směsi kolísají v závislosti na spalovacím režimu od hodnoty λ = 1 (tj. směs vzduch / palivo 14,7 / 1) až po hodnotu λ = 1,6 až 3 (tj. velmi chudá směs 50 / 1-při nízké zátěži motoru). Při spalování takto chudé směsi je systém choulostivější na znečištění sacích ventilů a vstřikovacích trysek. Mnoho vstřikovacích systémů je již také kombinováno s AGR technikou (tj. zpětné vedení výfukových plynů), aby se snížil výfuk NOx plynů. Společně s PCV (odvětrání klikové skříně) se vrací až 30 % výfukových plynů do systému sání, což vede k větším usazeninám na sacím ventilu. Pro zlepšení spalování a kvality zážehu se používá vyšší kompresní poměr. To může, spolu s uhlíkatými a kapalnými usazeninami ve spalovacím prostoru, vést k riziku poškození. Z důvodu krátké doby, která je k dispozici pro vstřikování, smíchání a zapálení paliva, je v tomto případě čistota vstřikovacích trysek o mnoho důležitější, než u standardního systému vstřikování benzínu. Nahromadění nečistot na sacích ventilech a ve spalovacím prostoru má za následek méně efektivní míšení vzduchu s palivem, což následně vede ke zhoršenému spalování. Vícebodové, vysokotlaké vstřikovací trysky jsou choulostivější na regulaci. Řidič pociťuje: • výrazné problémy při startování • nedostatečnou akceleraci • ztrátu výkonu • zvýšenou spotřebu paliva • zvýšené emise výfukových plynů

ŘEŠENÍ

Perfektní vyčištění motoru se u DISI motorů skládá ze dvou částí: • DIP3 – Sprej intenzivní ošetření >> DIP3 sprej (na schématu vyznačeno oranžovou barvou) čistí “suchou část” motoru: sběrné sací hrdlo a sací ventily • DIP3 – kapalina preventivní nebo dodatečné ošetření >> DIP3 ošetření kapalinou (na schématu vyznačeno žlutou barvou) čistí “mokrou část” motoru: palivovou soustavu

http://www.mychak-tym.cz/?p=p_481&sName=Wynn%B4s
Wynn's - "Specialty Chemicals Group" je členem americké společnosti ILLINOIS TOOL WORKS. Vyvíjí a vyrábí chemické produkty pro použití v automobilovém a strojírenském průmyslu. Wynn's je zastoupený ve více než 100 zemích světa, je podporován 16 pobočkami.

NÁVOD: 1. Nechat zahřát motor. Vyjmout vzduchový filtr. 2. Motor nechat běžet při 2000 U/min. 3. 200 ml produktu v intervalech nastříkat do sacího hrdla. 4. Během stříkání otáčky motoru poklesnou. Počkat, než zase stoupnou na 2000 U/min. 5. Je-li to nutné, přidat plyn, aby se zabránilo dušení motoru kvůli spalování bohaté směsi. 6. Motor nechat běžet několik minut na volnoběh. 7. Během této periody asi 5 až 10 minut přidávat plyn. Nepřekročit 3000 U/min! 8. Po posledním přidání plynu nechat motor minimálně jednu minutu běžet na volnoběh. 9. Vypnout motor. Namontovat filtr zpět.

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
opravdu funguje 2 brundik07 Kuno
4 let, 7 měsíců
opravdu funguje

Foto galerie


Články