Články


Colt CZ.....

2008-10-03 Přečteno: 2 681x

Jiný přístup

Společnost Mitsubishi Motors využila zázemí svého finančně-průmyslového impéria a vstoupila s novými modely do nové éry. Hodlá získat jak ztracené pozice v Japonsku a USA, tak posílit v Evropě. Právě v Evropě je mimořádně důležitý úspěch modelu Colt. Jak tedy jezdí jeho třídveřové provedení?

Je třeba říci, že výrobce přistoupil k modelové řadě Colt ne zcela obvykle. Po pětidveřovém modelu sice přišel třídveřový, nicméně ten se ani zdaleka neliší jen počtem dveří. Byl totiž pojat v duchu konceptu CZ2 mnohem sportovněji než spíše praktický pětidveřový Colt. Třídveřová provedení Mitsubishi Colt nesou doplňková označení CZ3, resp. CZT v případě nejostřejší přeplňované verze
Colt byl vždy sportovnějším vozem než většina konkurentů a Mitsubishi tak vlastně novými CZ3 a CZT navazuje na tradice. Třídveřové verze jsou s délkou 3,81 m o pouhých 60 mm kratší než základní verze, nicméně jejich vzhled působí mnohem atraktivněji a sportovněji, a to je samozřejmě u automobilu velikosti Coltu velmi důležitou vlastností. Nicméně design sám o sobě nestačí, odlišným naladěním prošel rovněž podvozek a elektrický posilovač řízení. Přínosem je také tužší třídveřová karoserie a její snížená stavba přinášející nižší polohu těžiště. Tyto vlastnosti znamenají spolu s překvapivě dlouhým rozvorem 2,5 m značnou stabilitu a velký pocit jistoty, které jsou přítomné v kombinaci se všemi čtyřmi pohonnými jednotkami (jednou z nich je turbodiesel).

Karoserie - podvozek

Pakliže jízdní vlastnosti třídveřového Coltu CZ3 lze označit jako příjemně responzivní, bezpečné a čitelné, u špičkového přeplňovaného modelu Colt CZT bychom měli použít alespoň o jeden stupeň výraznější přídavná jména. Colt CZ3 je totiž jedním z automobilů řadících se do nepříliš doceněné skupinky malých, ale velmi rychlých a z řidičského hlediska velmi zábavných automobilů. Colt CZT má aerodynamicky účinnými spoilery okořeněný vzhled, ovšem to nejdůležitější ukrývá ve svých útrobách. Karoserie získala proti CZ3 o 2 procenta více tuhosti, kterých bylo dosaženo celkem šesti výztuhami v přední a zadní části skeletu karoserie.
Pozornosti neušel ani podvozek s tvrdšími pružinami a tlumiči. Zesílena byla i spodní příčná ramena vpředu a uložení zadní nápravy. Současně s tím byly zpevněny v podstatě všechny klouby přední a zadní nápravy. Řízení má o 8 % strmější převod a standardní výbavou je i stabilizační systém, který Mitsubishi nazývá MASC (Mitsubishi Active Stability Control). Colt CZT jezdí výhradně na šestnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 205/45. Srdcem vozu je velmi příjemný přeplňovaný čtyřválec MIVEC 1,5 l s výkonem 110 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 210 N.m při 3500 min-1. Charakter motoru a přímo řazené pětistupňové převodovky je dobře sladěn s vlastnostmi Coltu CZT a při jízdě vytvářejí podmanivý celek. Colt CZT vyniká přesnými reakcemi a především značnou trakcí a stabilitou i na silnicích s ne zcela dokonalým povrchem. Automobil není tak ostrým náčiním jako dvoulitrový Renault Clio Sport, ale je přece jen civilizovanější, a to jak podvozkem, tak motorem, který si nejvíce libuje především ve středních otáčkách, v nichž nabízí příjemný zátah i rychlé reakce. Nejbližším konkurentem se proto v tomto směru jeví například Ford Fiesta ST nebo Toyota Yaris Turbo.Třídveřový Mitsubishi Colt CZ3 s cenou začínající na necelých 300 tisících korun (299 900 Kč za 1.1 Inform, včetně solidní výbavy) není běžným vozem své kategorie, který se snaží nabídnout pouze a jedině nízkou cenu. Jedná se totiž o automobil postavený pro toho, kdo rád vychutná vynikající jízdní vlastnosti, výkonné motory (to platí i o základním tříválci 1,1 l) a v neposlední řadě i určitou výjimečnost tohoto malého vozu.samonosná ocelová karoserie; všechna kola nezávisle zavěšena, vpředu vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu vlečná ramena spojená torzní příčkou; odpružení vinutými pružinami a tlumiči; příčné zkrutné stabilizátory; vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o/ 256 mm, CZT o/ 280 mm, vzadu u 1.1 bubnové brzdy, ostatní kotoučové o/ 256 mm, ABS, CZT MASC; hřebenové řízení s elektrickým posilovačem; pneumatiky 1.1: 175/65 R 14, 1.3/1.5/1.5 DI-D: 195/50 R 15, CZT: 205/45 R 16.

Mitsubishi Colt cz3; CZT - stručné TECHNICKÉ ÚDAJE

Pětimístný třídveřový dvouprostorový sedan hatchback s motorem umístěným vpředu a pohonem předních kol.
MOTORY kapalinou chlazené zážehové a vznětové s rozvodem DOHC 4V; uložené vpředu napříč; 1.1 – zážehový tříválec 1124 cm3 (o/ 75 x 84,8 mm), 10,5:1, 55 kW (75 k)/6000 min-1, 100 N.m/3500 min-1; 1.3 – zážehový čtyřválec 1332 cm3 (o/ 75 x 75,4 mm), 10,5:1, 70 kW (95 k)/6000 min-1, 125 N.m/4000 min-1; 1.5 – zážehový čtyřválec 1499 cm3 (o/ 75 x 84,8 mm), 10,5:1, 80 kW (109 k)/6000 min-1, 145 N.m/4000 min-1; 1.5 DI-D – přeplňovaný vznětový tříválec 1493 cm3 (o/ 83 x 92 mm), 18,0:1, 70 kW (95 k)/4000 min-1, 210 N.m/1800 min-1; CZT 1.5 Turbo – zážehový přeplňovaný čtyřválec 1468 cm3 (o/ 75,5 x 82 mm), 9,0:1, 110 kW (150 k)/6000 min-1, 210 N.m/3500 min-1.


Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mitsubishi Colt

Toto je článek o modelu Mitsubishi Colt

Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Tokio 19. prosince (ČTK) - Japonská automobilka Mitsubishi Motors Corp zvažuje snížení výroby v Evropě. Japonský list Asahi uvedl, že plány automobilky počítají do konce roku 2012 se zastavením výroby modelu Colt v Nizozemsku.

Závod v Nizozemsku vyrobil ve fiskálním roce 2009 zhruba 50.000 vozů, z toho bylo ...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.1 MPI

Test Coltu 2009 s nejmensim motorem 1.1 75k/100Nm 5MT

Az nyni jsem se dostal k poradne projizdce s nove zakoupenym Coltem 2009 s nejslabsim motorem a nemuzu se o dojmy nepodelit. Chtel jsem do firmy nejake ekonomicke auto s nizkou spotrebou ale prostornym interierem, ktere nebude drahe, bude mit nizke provozni naklady, nebude v servise kazde utery odpoledne, bude solidne a neotrele vypadat, nebud...

Test novy Mitsubishi Colt 2009 1.3 MPI

novy Colt 2009

Konecne jsem se dostal k poradne projizdce s faceliftovanym Coltem tohoto modeloveho roku. Testovany model byl vybavem asi nejprodavanejsim motorem 1.3MPI MIVEC DOHC 16V se slusnymi 95 konmi pod kapotou a krouticim momentem 125Nm. Prevodovka byl klasicky manualni petikvalt. Auto melo vybavu stupne Invite, ktera zahrnovala mimo jine ESP (stabilizacni system), 6 airbagu (dva celn...

Baby EVO

MITSUBISHI COLT RALLIART

Nedávno se objevil modernizovaný Colt,teď se nám poprvé do ruky dostala jeho ostrá verze Ralliart. Sportovní verze ralliart se od základní verze modelu zásadně liší,dostala točivou přeplňovano patnáctistovku,zesílenou karoserii i sadu optických doplňků,už na první poh...

Historie Colta

Začátek

První Colt byl vyroben v roce 1962 Colt 600 víceméně jako městské vozítko o obsahu 0,6l s výkonem 18kw .O rok později jej následoval Colt 1000 s výkonem 37kw.

Generační vývoj

Až v roce1978 vyjela vlastně první generace Colt A150 vyráběná do roku 1983 o obsahu 1,2 - 1,4 - 1,4turbo vyr&a...

Mitsubishi Colt CZT

Mitsubishi Colt CZT: ve stopách Zera

Motor 1,5 turbo o výkonu 150 koní dělá z malého Coltu kompaktní stíhačku. Čeká Colt CZT věčná sláva, nebo osud starého Zera?

V době svého zavedení v roce 1940 se Mitsubishi Zero vyrovnaly jakékoliv jiné stíhačce na světě a většinu jich pře...

Mitsubishi Colt 1300 GLI

Nenápadný společník

Mitsubishi Colt sice na našich silnicích není často k vidění, ale při koupi ojetého malého vozu se s ním rozhodně vyplatí počítat. Za nepříliš atraktivní fazonou se skrývá spolehlivá a dobře zpracovaná technika. Jistou nevýhodou tohoto M...


Články