Články


Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

1 komentářů 2008-07-21 Přečteno: 2 578x

Čeští soutěžáci poprvé otestovali Lancer Evo X

Ještě před klatovskou Mogul Šumava Rallye měli někteří čeští jezdci možnost premiérově si vyzkoušet svezení s nejnovější evoluční verzí vozu Mitsubishi Lancer. Novou „desítku“ přijel ve druhém dubnovém týdnu představit tým NTS Gassner Rallisport.V rámci propagační akce se díky Milanu Liškovi do České republiky přijel představit jeden z exemplářů Mitsubishi Lancer Evo X. Nový Lancer je ve verzi Sport vybaven dvojspojkovou paralelní DSG převodovkou (Direct Shift Gear) a možností elektronického řazení rychlostí pomocí pádel pod volantem. O dokonalý požitek ze sportovní jízdy se starají počítačem řízený mezinápravový a zadní diferenciál. Motor v sérii disponuje úctyhodným výkonem 206 kW (276 koňských sil) a jak je u Lanceru již zvykem, jde o přeplňovaný dvoulitr. Podle slov těch, kteří již měli možnost vyzkoušet si novou evo-desítku na vlastní kůži, je jeho chod velmi kultivovaný a v rozsahu běžných pracovních otáček, tedy od 2 do 7 tisíc otáček za minutu, také velmi pružně reaguje.

V porovnání s předchozí verzí disponuje Lancer Evo X lepšími brzdami. Přední kotouče mají o 6 mm větší průměr a pro jejich výrobu byl použit jiný materiál. Brzdové třmeny nejsou plovoucí, což se rovněž pozitivně odrazilo na zvýšeném brzdném účinku. Určité změny doznal také podvozek. Na zadní nápravě nového Mitsubishi přibyly dvě vzpěry, které zvyšují její tuhost, přední náprava je identická s verzí Evo IX. Jediným negativem pak ve porovnání se svým předchůdcem je u „desítky“ o něco větší celková délka auta.

Kromě Milana Lišky si nové Mitsubishi Lancer Evo X vyzkoušeli také úřadující mistr republiky Václav Pech, Karel Trojan či Radek Mifka. Všichni zúčastnění hodnotili svezení s novým autem pozitivně a ocenili také jeho velmi přesné řízení. Pokud jde o soutěžní verzi Lanceru Evo X, která by se mohla představit také na soutěžích v České republice, podle Milana Lišky je zatím vše otázkou dostupnosti verze GSR a následné homologaci verze RS. Premiéry nového soutěžního Lanceru bychom se na českých rychlostních zkouškách tedy mohli dočkat na konci letošního roku.


Mitsubishi: návrat do MS po změně pravidel možný

Nové technické předpisy v Mistrovství světa by mohly přilákat tým Mitsubishi zpět do nejvyšší kategorie automobilových soutěží. Na konci března bude FIA rozhodovat o důležitých změnách pravidel, které mají ulehčit továrním týmům návrat do MS. Již od roku 2009 bude stávajícím vozům WRC snížen výkon a vozy Super 2000 by měly být nově vybaveny turbodmychadlem. Od roku 2011 budou oblíbené vozy WRC tak jak je známe z tratí MS a v minulosti i z českých tratí úplně zakázány a jejich název převezmou vozy S2000 vybavené turbodmychadlem.

 

FIA má představu, že by pro přestavbu stávajícího vozu S2000 do vyšší kategorie mělo být třeba vyměnit pouze 30 % dílů a přestavba by neměla trvat déle, než 48 hodin. V této chvíli stojí špičkové S2000 přibližně 250 000 € a nové vozy WRC by neměly stát více než 300 000 €. Turbo by mělo včetně všech dílů určených pro přestavbu stát do 50 000 € a za dalších 30 000 € by se měla dát upravit pohonná jednotka tak, aby byl k dispozici výrazně vyšší kroutící moment. Zda se podaří tyto plánované ceny výrobcům dodržet nikdo neví, ale zatím se vždy reálná cena oproti té plánované u jednacího stolu FIA výrazně zvýšila. Pokud FIA tyto změny pravidel opravdu na svém březnovém zasedání posvětí, mohly by se do nejvyšší ligy automobilových soutěží vrátit nejen Fiat, ale také Mitsubishi. Sportovní ředitel Fiatu Claudio Berro se nechal slyšet, že FIA chce přestavbu vozů použitím standardizovaného kitu do nejvyšší kategorie umožnit i z nových vozů skupiny N, jako bude například Mitsubishi Lancer Evo X. Přestavba by měla být možná výměnou přibližně 30 % dílů, stejně jako u vozů S2000. Sportovní ředitel Mitsubishi Isao Torii již loni v září na automobilové výstavě IAA ve Frankfurtu mluvil o tom, že by jeho společnost má eminentní zájem o návrat, pokud by pravidla byla upravena tak aby vozy WRC vycházely také z vozů skupiny N.

 

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Nepresnosti v clanku 1 EvoMan

Foto galerie

Mitsubishi Lancer

Toto je článek o modelu Mitsubishi Lancer

Konec velké legendy

Poslední EVO

Radost z představení nového dlouho očekávaného Mitsubishi Evo X vystřídala studená sprcha, která nepotěší žádného fanouška modelové řady Evo. Podle slov Gayu Eusegiho, šéfa globálního produktového vývoje Mitsubishi, se jedná prozatí...

Mitsubishi Lancer Evo X 2011 - ještě komfortnější

Mitsubishi Lancer Evolution ušlo za poslední léta cestu od derivátu rallye speciálu k jakémusi rychlému sedanu pro každý den. Ať už tento posun kvitujete, nebo nikoli, pro příští rok bude ještě markantnější.

Mitsubishi představilo invovované provedení desáté inkarnace sv&e...

Nastaveni geometrie podvozku pro Evo I az IX

Nastaveni geometrie pro Lancer Evolution I az IX

Protoze musim nastavit geometrii na svem auticku, hledal jsem jak nastaveni z fabriky, tak pro sportovni pouziti. Vysledky uvedu v tomto clanku, tak, aby se neztratily a mohly eventuelne poslouzit i jinym uzivatelum. Uvitam doplneni a prakticke zkusenosti

Tovarni nastaveni od MMC:

Poradi hodnot: Front suspension/ Predni naprava Toe-in (sbi...

Test Lancer Evolution X SST 2009

Soukromy test Evo X SST

Tak jsem se konecne dostal k opravdovemu otestovani vrcholne verze Lanceru Evo X. Drive jsem uz zkousel mene vybavene Evo X s klasickym manualem, bez velke navigace a luxusnich doplnku. Zkousene auto je tedy predvadeci vuz v nejvyssi vybave, jako napr. dvouspojkova robotizovana prevodovka SST, Mitsubishi Multi Communication System s velkym 16:9 displayem, s celosvetovou G...

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer – Zpět na běžné silnice

Japonská automobilka Mitsubishi Motors používá jméno Lancer pro své zástupce nižší střední třídy již od roku 1973. Na český trh se právě dostává již devátá generace.

Přímými předchůdci současného sério...

Mitsubishi Lancer Evo: stručný životopis

Legendární čtyřkolka z Japonska oslavila 15 let. Na trh přichází desátá generace a je čas ohlédnout se do minulosti.U Mitsubishi našli recept na dobrý výkonný sedan už před lety. Přeplňovaný dvoulitr, pohon všech kol a čtvery dveře provází Evo už od samotného počátku. Automobilka ...

Mitsubishi EVO X FQ400 potvrzeno

Mitsubishi EVO X FQ400

Japonci oficiálně potvrdili příchod prozatím nejostřejší verze nového Lanceru.

Mitsubishi bylo více než spokojeno s výsledky reklamní kampaně během vytrvalostního závodu na okruhu v Silverstone, že nabídne limitovaný počet Lancerů EVO X s označením FQ-400 pro britský tr...

Auto s nejdelším názvem na světě

Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR FQ-400

Nejrychlejší sedan všech dob pokořuje svou výbušností i Carreru GT, ale přesto je o komických 12,3 milionu korun levnější.

Jestli je na automobilovém trhu místo, ve kterém stárnou novinky stejně rychle jako počítače, mobily a digitální foť&aac...

Mitsubishi Lancer WGN 1,6

Mitsubishi Lancer WGN 1,6: kombi s geny Eva

Pokud vyslovíte jméno Mitsubishi Lancer, většině lidí se vybaví speciální edice Evo a jen malá část si vzpomene na jeho civilního sourozenece. Lancer proplouvá českou zemí již několik let trochu v ústraní, ale toto opomíjení si určitě nezaslou...

Mitsubishi Lancer Evolution IX

Mitsubishi Lancer Evolution IX - Výbušné diamanty

První Mitsubishi Lancer Evolution se objevil na japonských silnicích v říjnu 1992. Loni v dubnu byla na autosalonu v New Yorku představena devátá generace, která se pro japonský trh vyrábí také jako praktické kombi.

Mitsubishi Lancer Evoluti...

Mitsubishi Lancer 1300 GLXI (1999)

Briliantová kavalerie

v angličtině kopiník neboli hulán. Colt je jasný i bez překladu. Ale navzdory svým agresivním jménům jsou tyto automobily v podstatě mírumilovné. Tato modelová řada čítá několik karosářských verzí. Nejrozšířenější je čtyřdveřový sedan L...

Mitsubishi Lancer 1992-1996

Líbivá spolehlivost

Pokud potkáte na silnici Lancer, pravděpodobně ani nebudete tušit, že se tento model již přestal vyrábět. Neznamená to však, že je zastaralý: Mitsubishi obměňuje své modely tak často, že vlastně ani nemají čas dosáhnout vyššího věku. Součástí tradičního my...

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Test: Mitsubishi Lancer 1,8 CVT – Darth Vader junior

Nový Lancer přitahuje pozornost. A velkou. Především mladí příslušníci silnějšího pohlaví mě často například na parkovišti u supermarketu zavalili klasickými otázkami typu „...hmm, to je ten novej Lancer, jo? Tý jo, vypadá...

M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

M Motors CZ s.r.o. zahajuje prodej nových Lanceru Evo

Majetní se dočkali, mi ostatní jen tiše slintáme a závidíme. Počínaje včerejším dnem (23.6.2008) M Motors CZ s.r.o. uvedla na český trh dlouho očekávanou novou generaci své legendy Lancer Evolution.

MMC své příznivce držela v napětí...


Články